Saturday, 2024-05-04, 3:35 AM
CS-Mizerii-Eminescu-CS
Welcome Vizitator | RSS
Main | Registration | Login
Site menu

Tag Board

Our poll
Cum vi se pare site?
Total of answers: 159

Main » 2010 » February » 28 » licienta navigatie 900-1000
licienta navigatie 900-1000
2:44 AM

901. Intervalul de timp dintre doua creste de val succesive se refera la:

a) periada valului;

Raspuns corect: (a)

 

902. Doua din cele mai importante cauze care genereaza curentii oceanici de suprafata sunt:

b) vanturile si diferenta de densitate a apei marii;

Raspuns corect: (b)

 

903. Distanta pe verticala dintre mareea data si nivelul mediu al apei este:

c) inaltimea mareei.

Raspuns corect: (c)

 

904. Cum se numeste distanta pe verticala dintre talpa valului si creasta valului?

c) inaltimea valului.

Raspuns corect: (c)

 

905. Temperatura apei de mare se exprima in:

b) grade Celsius;

Raspuns corect: (b)

 

906. Relevmentul adevarat se masoara de la:

c) meridianul adevarat.

Raspuns corect: (c)

 

907. Deviatia compas este unghiul format intre:

a) meridianul magnetic si meridianul compas;

Raspuns corect: (a)

 

908. Drumul magnetic difera de drumul compas cu valoarea:

b) deviatiei compas

Raspuns corect: (b)

 

909. Daca declinatia din harta pentru anul 1988 este 0 grade 45 min W (6 min E) declinatia actualizata pentru anul 2002 este:

c) 0 grade 39 min E

Raspuns corect: (c)

 

910. Daca pentru o anumita valoare a capului compas deviatia compas este zero, corectia compas este:

b) egala cu declinatia magnetica;

Raspuns corect: (b)

 

911. Compensarea compasului magnetic are drept consecinta:

b) diminuarea influientei navei;

Raspuns corect: (b)

 

912. Pentru convertirea drumului adevarat in drum compas se utilizeaza:

a) declinatia magnetica si deviatia compas insumate algebric;

Raspuns corect: (a)

 

913. Daca distanta la loch este mai mare decat distanta reala parcursa de nava, factorul de corectie al lochului este:

c) subunitar.

Raspuns corect: (c)

 

914. Distanta intre doua puncte pe harta Mercator se masoare pe:

c) scara latitudinilor in dreptul punctelor.

Raspuns corect: (c)

 

915. Harta Mercator este realizata in proiectie:

a) centrala cilindrica dreapta  conforma;

Raspuns corect: (a)

 

916. Care din urmatoarele informatii nu sunt continue in hartile costiere

c) frecventa de lucru a radiofarurilor.

Raspuns corect: (c)

 

917. Deplasarea est-vest este:

c) lungimea arcului de paralel cuprins intre doua meridiane:

Raspuns corect: (c)

 

918. In proiectie Mercator ecuatorul este:

c) un segment de dreapta.

Raspuns corect: (c)

 

 

919. In proiectie Mercator paralele sunt:

a) linii drepte perpendiculare pe meridian;

Raspuns corect: (a)

 

920. La bordul unei nave aflata la ancora se masoara:

a) vantul adevarat;

Raspuns corect: (a)

 

921. Daca vantul bate dinaintea traversului acesta produce:

c) micsorarea vitezei si deriva de vant.

Raspuns corect: (c)

 

922. Pozitia determinata in functie de drumul si viteza reala a navei este un punct:

c) estimat.

Raspuns corect: (c)

 

 

923. Pozitia navei rezultata pe baza de observatii succesive este un punct:

a) estimat-observat;

Raspuns corect: (a)

 

924. Pozitia navei determinata cu observatii simultane este un punct:

b) observat

Raspuns corect: (b)

 

925. Linia de pozitie corespunzatoare unui unghi vertical masurat la un reper costier de inaltime cunoscuta este:

b) cerc de egala distanta;

Raspuns corect: (b)

 

926. Lumina unui far cu oculatii are urmatoarea semnificatie:

a) perioada de intuneric este mai mica decat cea de lumina

Raspuns corect: (a)

 

927. Plecand dintr-un punct precis determinat in drum adevarat 090 grade, dupa trei ore de mars determinat printr-o metoda independenta de compas rezulta la o distanta de 1.5 Mm Est de punctul estimat. Forta vantului in zona este zero. Care din afirmatiile de

c) in zona actioneaza un curent de est.

Raspuns corect: (c)

 

928. Care este numarul minim de repere costiere necesar pentru determinarea punctului navei cu observatii simultane:

b) unu;

Raspuns corect: (b)

 

 

929. Curentul care produce efect maxim de deriva este:

c) curentul din travers.

Raspuns corect: (c)

 

930. Izofaza are urmatoarea semnificatie:

a) durata de lumina este egala cu durata de intuneric;

Raspuns corect: (a)

 

931. Lumina unui far cu sclipiri are urmatoarea semnificatie:

a) durata luminii este mai mica decat cea de intuneric;

Raspuns corect: (a)

 

932. Linia de egala adancime se mai numeste:

b) izobata

Raspuns corect: (b)

 

933. Locul geometric al punctelor de egala diferenta de relevment are urmatoarea proprietate:

c) este independent ca pozitie pe harta de valoarea corectiei compas

Raspuns corect: (c)

 

934. Caracteristica luminii balizei de marcaj cardinal de Sud cuprinde un grup de:

c) 6 sclipiri urmate de o sclipire lunga.

Raspuns corect: (c)

 

935. Caracteristica luminii marcajului cardinal de Est cuprinde un grup de:

c) 3 sclipiri.

Raspuns corect: (c)

 

936. Caracteristica luminii marcajului cardinal de Vst cuprinde un grup de:

b) 9 sclipiri;

Raspuns corect: (b)

 

937. Caracteristica luminii marcajului de pericol izolat este urmatoarea:

b) grup de doua sclipiri de culoare alba;

Raspuns corect: (b)

 

938. marcajul de pericol izolat are ca semn de varf:

b) doua sfere negre dispuse pe verticala;

Raspuns corect: (b)

 

 

939. Deosebirea intre regiunea A si regiunea B de maritim se refera la:

b) marcajele laterale;

Raspuns corect: (b)

 

940. Marcajul cardinal de Nord are ca semn de varf

a) doua conuri negre cu varful in sus;

Raspuns corect: (a)

 

 

941. Marcajul cardinal de Sud are ca semn de varf

b) doua conuri negre cu varful in jos;

Raspuns corect: (b)

 

942. Masurarea unghiurilor cu sextantul se bazeaza pe principiul:

b) dublei reflexii;

Raspuns corect: (b)

 

943. Controlul si reglajul sextantului consta in efectuarea urmatoarelor operatiuni: 1. Controlul si reglajul paralelismului oglinzilor; 2. Controlul si reglajul perpendicularitatii oglinzii mari; 3. Controlul si reglajul perpendicularitatii oglinzii mici. Alg

c) 2,3,1.

Raspuns corect: (c)

 

944. Valoarea limita admisa pentru corectia sextantului este:

c) plus sau minus 0.5 minute.

Raspuns corect: (c)

 

945. Limita admisa pentru comparatia rezultatului calculului de control al preciziei corectiei sextantului cu semidiametrul soarelui este:

b) plus sau minus 0.2 minute;

Raspuns corect: (b)

 

946. Cand in urma determinarii corectiei sextantului rezulta o valoare mai mare decat limita admisa, iar valoarea corectiei sextantului obtinuta este mai mare sau egala cu plus sau minus 2.5 minute este:

c) determina din nou corectia sextantului.

Raspuns corect: (c)

 

947. Succesiunea fazelor Lunii este urmatoarea:

a) Luna noua, prim patrar, Luna plina, ultim patrar;

Raspuns corect: (a)

 

948. Radarul este setat in Miscare Reala. Care din urmatoarele tipuri de tinte nu se va deplasa pe imaginea redar?

 

 

a) un reper fix;

Raspuns corect: (a)

 

949. Coordonatele vertexurilor unei ortodrome oarecare sunt intotdeauna in urmatoarea relatie:

a) latitudinea egala si de semn contrar, diferenta de longitudine egala cu 180 grade;

Raspuns corect: (a)

 

950. Care din afirmatiile de mai jos cu privire la caracteristicile ortodromei este FALSA?

c) este arc de cerc mic pe sfera terestra

Raspuns corect: (c)

 

951. Vertexurile in carul navigatiei mixte au latitudinea:

a) egala cu valoarea latitudinii paralelui limita;

Raspuns corect: (a)

 

952. Distanta insumata pe drumurile intermediare camparata cu distanta loxodromica, respectiv ortodromica este intotdeauna:

b) cuprinsa intre distanta loxodromica si cea ortodromica;

Raspuns corect: (b)

 

953. Procedeul triunghiurilor asemenea sau procedeul locului de egala diferente de relevment pot fi aplicate numai cu conditia ca:

c) sa existe certitudine ca observatiile sunt afectate numai de eroare sistematica.

Raspuns corect: (c)

 

954. Modificarile importante sau defectiunile in functionarea mijloacelor de asigurare a navigatiei sunt communicate initial prin:

a) avize radio catre navigatori;

Raspuns corect: (a)

 

955. Informatiile referitoare la reglementarea traficului maritim prin scheme de separare a traficului sunt continute in:

b) Ships' Routeing;

Raspuns corect: (b)

 

956. In navigatia maritima se utilizeaza preponderent harta in proiectie:

c) Mercator.

Raspuns corect: (c)

 

957. Cartile pilot se corecteaza la zi utilizand:

b) avizele pentru navigatori;

Raspuns corect: (b)

 

958. In emisfera nordica, daca nava se deplaseaza spre Nord:

a) latitudinea punctului de plecare este mai mica decat latitudinea punctului de sosire;

Raspuns corect: (a)

 

959. In emisfera nordica, daca nava se deplaseaza spre Sud:

b) latitudine punctului de plecare este mai mare decat latitudinea punctului de sosire;

Raspuns corect: (b)

 

960. In emisfera sudica, daca nava se deplaseaza spre Nord:

b) latitudinea punctului de plecare este mai mare decat latitudinea punctului de sosire;

Raspuns corect: (b)

 

961. In emisfera sudica, daca nava se deplaseaza spre Sud:

b) latitudinea punctului de sosire este mai mare decat latitudinea punctului de plecare;

Raspuns corect: (b)

 

962. In emisfera estica, daca nava se deplaseaza spre Est:

b) longitudinea punctului de plecare este mai mica decat longitudinea punctului de sosire;

Raspuns corect: (b)

 

963. In emisfera estica, daca nava se deplaseaza spre Vest:

b) longitudinea punctului de sosire este mai mica decat longitudinea punctului de plecare;

Raspuns corect: (b)

 

964. In emisfera estica, daca nava se deplaseaza spre Vest:

c) longitudinea punctului de plecare este mai mica decat longitudinea punctului de sosire.

Raspuns corect: (c)

 

965. In emisfera vestica, daca nava se deplaseaza spre Vest:

b) longitudinea punctului de plecare este mai mica decat longitudinea punctului de sosire;

Raspuns corect: (b)

 

966. In emisfera vestica, daca nava se deplaseaza spre Est:

b) longitudinea punctului de sosire este mai mica decat longitudinea punctului de plecare;

Raspuns corect: (b)

 

967. Daca vantul bate dinaintea traversului acesta produce:

c) micsorarea vitezei si deriva de vant.

Raspuns corect: (c)

 

968. Pozitia navei se poate determina, printre altele, prin masuratori de:

b) relevmente;

Raspuns corect: (b)

 

969. Acul magnetic al compasului magnetic de la bordul navei se orienteaza pe directia:

c) Nord compas.

Raspuns corect: (c)

 

970. Reperele costiere utilizate in principal pentru determinarea punctului navei pot fi:

c) faruri de aterizare.

Raspuns corect: (c)

 

 

 

971. Corespunzator sensului conventional de balizaj de la larg la uscat, in regiunea B, marcajele laterale au urmatoarele lumini:

c) tribord-rosu, babord-verde.

Raspuns corect: (c)

 

972. Marcajele laterale din sistemul de balizaj semnalizeaza:

c) limitele laterale ale senatului navigabil.

Raspuns corect: (c)

 

973. Regula "verde la tribord-rosu la babord" valabila la regiunea A de balizaj se aplica marcajelor laterale astfel:

b) in sensul de la larg catre coasta;

Raspuns corect: (b)

 

974. Drumul magnetic al navei este:

c) unghiul din planul orizontului adevarat masurat de la directia nord magnetic pana la axul prova al navei.

Raspuns corect: (c)

 

975. Drumul compas al navei este:

b) unghiul din planul orizontului adevarat masurat de la directia nord compas pana la axul prova al navei;

Raspuns corect: (b)

 

976. Drumul giro al navei este:

c) unghiul din planul orizontului adevarat masurat de la directia nord giro pana la axul prova al navei.

Raspuns corect: (c)

 

977. Relevmentul adevarat la un reper costier este:

b) unghiul din planul orizontului adevarat masurat de la directia nord adevarat pana la linia de vizare la reperul costier

Raspuns corect: (b)

 

978. Relevmentul magnetic la un reper costier este:

c) unghiul din planul orizontului adevarat masurat de la directia nord magnetic pana la axul prova al navei.

Raspuns corect: (c)

 

979. Relevmentul compas la un reper costier este:

b) unghiul din planul orizontului adevarat masurat de la directia nord compas pana la linia de vizare la reperul costier;

Raspuns corect: (b)

 

980. Relevmentul prova la un reper costier este:

a) unghiul din planul orizontului adevarat masurat de la axul prova al navei pana la directia de vizare la reperul costier;

Raspuns corect: (a)

 

981. Lumina marcajului special este de culoare:

c) galbena.

Raspuns corect: (c)

 

982. Lumina marcajului de pericol izolat este de culoare:

a) alba;

Raspuns corect: (a)

 

983. Lumina marcajului cardinal de vest este de culoare:

c) alba.

Raspuns corect: (c)

 

984. Lumina marcajului de ape sigure este de culoare:

c) alba.

Raspuns corect: (c)

 

985. Lumina marcajului cardinal de nord poate avea ritmul:

b) sclipiri rapide

Raspuns corect: (b)

 

986. Lumina marcajului de ape sigure poate avea ritmul:

a) izofaza;

Raspuns corect: (a)

 

987. Lumina marcajului de ape sigure poate avea ritmul:

c) litera A in codul Morse.

 

 

Raspuns corect: (c)

 

 

988. Ofiterul vede pe timp de noapte in prova babord un marcaj care emite un grup de trei sclipiri albe care se repeta regulat. Acesta este:

c) un semn de est.

Raspuns corect: (c)

 

989. Ofiterul vede pe timp de noapte in prova un marcaj care emite un grup de noua sclipiri albe care se repeta regulat. Acesta este:

c) un semn de vest.

Raspuns corect: (c)

 

990. Ofiterul vede pe timp de noapte in prova un marcaj care emite sase sclipiri albe plus o sclipire lunga care se repeta regulat. Acesta este:

 

b) un semn de sud;

Raspuns corect: (b)

 

991. Ofiterul vede pe timp de noapte in prova un marcaj care emite sclipiri intermitente de culoare galbena. Acesta este:

a) un semn special;

Raspuns corect: (a)

 

992. Precizia de masurare a drumului giro este de:

c) 0.1 grade.

Raspuns corect: (c)

 

993. Precizia de masurare a drumului compas este de:

b) 0.5 grade;

Raspuns corect: (b)

 

994. Ofiterul vede pe timp de noapte in prova un marcaj care emite sclipiri intermitente de culoare rosie. Acesta este:

c) un semn de babord.

aspuns corect: (c)

 

995. Ofiterul vede pe timp de noapte in prova un marcaj care emite sclipiri intermitente de culoare verde. Acesta este:

b) un semn de tribord;

Raspuns corect: (b)

 

996. Drumul adevarat al navei este egal cu 90 grade; rezulta ca nava se deplaseaza catre:

b) Est;

Raspuns corect: (b)

 

997. Drumul adevarat al navei este egal cu 0 grade; rezulta ca nava se deplaseaza catre:

a) Nord;

Raspuns corect: (a)

 

998. Drumul adevarat al navei este egal cu 180 grade; rezulta ca nava se deplaseaza catre:

c) Sud.

Raspuns corect: (c)

 

999. Drumul adevarat al navei este egal cu 270 grade; rezulta ca nava se deplaseaza catre:

a) Vest;

Raspuns corect: (a)

 

1000. Drumul compas al navei se afla cuprins in cadranul de orizont NE. Care din urmatoarele valori de drum compas este corecta?

b) Dc este egal cu 34 grade;

Raspuns corect: (b)

Views: 4214 | Added by: spyder1992 | Rating: 0.0/0 |
Total comments: 0
Only registered users can add comments.
[ Registration | Login ]
Login form

News calendar
«  February 2010  »
SuMoTuWeThFrSa
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28

Search

Site friends
  • Tutoriale CS
  • Kituri de Instalare CS
  • Pluginuri CS
  • Moduri CS
  • AmxModX
  • AdMinMoD
  • Harti CS

  • Statistics

    Persoane conectate: 1
    Vizitatori: 1
    Inregistrati: 0

    Copyright MyCorp © 2024