701. Cand masa de aer
rece si o masa de aer cald se intalnesc fara a continua sa se mai deplaseze,
zona de separatie se numeste
c) front
cvasistationar
Raspuns corect: (c)
702. Cand un curent
curge in directie opusa fata de valuri, valul:
a) creste ca
inaltime;
Raspuns corect: (a)
703. Care este forta
unui vant avand viteza de 65 Nd?
c) 12 Bf.
Raspuns corect: (c)
704. Care din
afirmatiile de mai jos privind mareele de apogeu este ADEVARATA?
c) au o valoare mai
scazuta decat in mod normal.
Raspuns corect: (c)
705. Care din
afirmatiile de mai jos privitoare la efectul fortei Coriolis asupra curentilor
oceanici din emisfera nordica este ADEVARATA?
a) forta Coriolis
abate spre dreapta de la directia initiala orice corp in miscare, deci si
curentii;
Raspuns corect: (a)
706. Ce vant se
formeaza intre masele de uscat si suprafata marii in timpul noptii?
b) Briza de uscat;
Raspuns corect: (b)
707. Ce materiale documentare
trebuie sa se consulte pentru informarea de amanunt asupra curentilor din
oceanul Atlantic de nord?
b) carti pilot ale
zonei
Raspuns corect: (b)
708. Observatiile
meteo indica faptul ca temperatura aerului este in continua scadere si foarte
apropiata de punctul de roua. Ce tip de vreme poate fi prognozat?
b) ceata;
Raspuns corect: (b)
709. Viteza navei se
masoara cu:
c) lochul.
Raspuns corect: (c)
710. Adancimea apei
se masoara cu:
b) sonda;
Raspuns corect: (b)
711. Harta marina
este:
a) reprezentarea la o
anumita scara a unei zone oceanice;
Raspuns corect: (a)
712. Scara numerica a
unei harti este:
c) raportul dintre
lungimea unitara de pe Pamant si corespondentul pe harta.
Raspuns corect: (c)
713. Cartile pilot se
corecteaza la zi utilizand:
b) avizele pentru
navigatori;
Raspuns corect: (b)
714. Temperatura apei
de mare se exprima in:
b) grade celsius,
Raspuns corect: (b)
715. Linia de
credinta a compasului magnetic de la bord materializeaza:
b) axul longitudinal
al navei;
Raspuns corect: (b)
716. Polii geografici
sunt:
a) cele doua puncte
in care axa de rotatie intersecteaza suprafata Pamantului;
Raspuns corect: (a)
717. Latitudinea
geografica este:
c) arcul de meridian
masurat de la ecuatorul terestru pana la paralelul locului.
Raspuns corect: (c)
718. Longitudinea
geografica este:
a) arcul de ecuator
masurat de la meridianul Greenwich pana la meridianul locului;
Raspuns corect: (a)
719. Un cart are:
c) 11 grade 25
secunde.
Raspuns corect: (c)
720. Cartul N este un
cart:
b) cardinal;
Raspuns corect: (b)
721. Cartul SW este
un cart:
a) intercardinal;
Raspuns corect: (a)
722. Cartul SSE este
un cart:
c)
inter-intercardinal.
Raspuns corect: (c)
723. Cartul E la N
este un cart:
c) intermediar.
Raspuns corect: (c)
724. Magnetii compensatori
ai compasului magnetic au rolul:
c) de a crea un camp
magnetic opus campului magnetic al navei.
Raspuns corect: (c)
725. Magnetii
permanenti ai compasului magnetic sunt montati:
c) in interiorul
postamentului.
Raspuns corect: (c)
726. Magnetul permanent
vertical (sau corectorul de banda) al compasului magnetic este montat:
b) in interiorul
postamentului;
Raspuns corect: (b)
727. Sistemul de ace
magnetice al compasului magnetic are urmatoarele caracteristici:
a) acele magnetice
sunt dispuse paralel, in numar par, in cutia compasului;
Raspuns corect: (a)
728. Cesculita are
rolul:
a) de a micsora
frecarea dintre pivot si roza;
Raspuns corect: (a)
729. Lichidul din
cutia compasului magnetic are rolul:
c) de a asigura
plutirea rozei cu o flotabilitate usor negativa.
Raspuns corect: (c)
730. Compozitia
lichidului din cutia compasului magnetic este:
b) alcool, apa
distilata si glicerina;
Raspuns corect: (b)
731. Cand apar bule
de aer in cutia compasului, conducatorul de salupa are obligatia:
a) de a completa cu
apa distilata;
Raspuns corect: (a)
732. Sistemul
cardanic al cutiei compasului are rolul:
c) de a mentine in
pozitie orizontala cutia compasului.
Raspuns corect: (c)
733. In figura
alaturata este reprezentat: Figura:
csm_130.jpg
c) titlul unei harti
de navigatie.
Raspuns corect: (c)
734. In figura
alaturata este reprezentat un extras dintr-o harta maritima. Care este scara
acestei harti ? Figura: csm_130.jpg
c) 1/150.000.
Raspuns corect: (c)
735. In imaginea
alaturata este reprezentata … : Figura:
csm_139.jpg
a) cutia unui compas
magnetic;
Raspuns corect: (a)
736. In imaginea
alaturata este reprezentat … : Figura:
csm_140.jpg
b) un compas magnetic
cu reflexie;
Raspuns corect: (b)
737. In imaginea
alaturata sageata indica … : Figura: csm_141.jpg
c) postamentul
compasului.
Raspuns corect: (c)
738. In imaginea
alaturata este reprezentat … : Figura:
csm_142.jpg
c) cutia compasului
magnetic.
Raspuns corect: (c)
739. In imaginea
alaturata sageata indica … : Figura:
csm_143.jpg
a) suspensia
cardanica a cutiei compasului;
Raspuns corect: (a)
740. In imaginea
alaturata sageata indica … : Figura:
csm_144.jpg
b) roza compasului;
Raspuns corect: (b)
741. In imaginea
alaturata este reprezentat … : Figura:
csm_145.jpg
c) un loch mecanic.
Raspuns corect: (c)
742. In imaginea
alaturata este reprezentat: Figura:
csm_146.jpg
a) un ceas la bord;
Raspuns corect: (a)
743. In emisfera nordica, daca nava se deplaseaza spre Nord:
a) latitudinea
punctului de plecare este mai mica decat latitudinea punctului de sosire;
Raspuns corect: (a)
744. In emisfera sudica, daca nava se deplaseaza spre Nord:
b) latitudinea
punctului de plecare este mai mare decat latitudinea punctului de sosire;
Raspuns corect: (b)
745. In emisfera
estica, daca nava se deplaseaza spre Vest:
b) longitudinea
punctului de sosire este mai mica decat longitudinea punctului de plecare;
Raspuns corect: (b)
746. In emisfera
vestica, daca nava se deplaseaza spre Vest:
b) longitudinea
punctului de plecare este mai mica decat longitudinea punctului de sosire;
Raspuns corect: (b)
747. Daca vantul bate
dinaintea traversului acesta produce:
c) micsorarea vitezei
si deriva de vant.
Raspuns corect: (c)
748. Daca vantul bate
din travers acesta produce:
c) deriva de vant.
Raspuns corect: (c)
749. Daca vantul bate
din prova tribord acesta produce:
c) micsorarea vitezei
si deriva de vant la babord.
Raspuns corect: (c)
750. Pozitia navei se
poate determina, printre altele, prin masuratori de:
b) relevmente;
Raspuns corect: (b)
751. Acul magnetic al
compasului magnetic de la bordul navei se orienteaza pe directia:
c) Nord compas.
Raspuns corect: (c)
752. Reperele
costiere utilizate pentru determinarea punctului navei pot fi:
c) faruri de
aterizare.
Raspuns corect: (c)
753. Corpul balizei
marcajului cardinal de Vest este piturat in dungi orizontale dispuse de sus in
jos astfel:
a)
galben-negru-galben;
Raspuns corect: (a)
754. Lumina unui far
in izofaza are urmatoarea semnificatie:
a) durata de lumina
este egala cu durata de intuneric;
Raspuns corect: (a)
755. Lumina
alternativa a unui far are urmatoarea semnificatie:
c) culori diferite in
sectoare strict delimitate.
Raspuns corect: (c)
756. Marcajul
cardinal de Vest are ca semn de varf:
b) doua conuri negre
unite la varf;
Raspuns corect: (b)
757. Corpul balizei
marcajului cardinal de Nord este piturat in dungi orizontale dispuse de sus in
jos astfel:
c) negru-galben.
Raspuns corect: (c)
758. Corespunzator
sensului conventional de balizaj de la larg la uscat, in regiunea B, marcajele
laterale au urmatoarele lumini:
c) tribord-rosu, babord-verde.
Raspuns corect: (c)
759. Corpul balizei
marcajului cardinal de Est este piturat in dungi orizontale dispuse de sus in
jos astfel:
a)
negru-galben-negru;
Raspuns corect: (a)
760. Deosebirea intre
regiunea A si regiunea B de balizaj maritim se refera la:
b) marcajele
laterale;
Raspuns corect: (b)
761. Marcajul
cardinal de Est are ca semn de varf:
c) doua conuri negre
unite la baza.
Raspuns corect: (c)
762. Marcajul lateral
de babord din regiunea A are ca semn de varf:
c) un cilindru rosu.
Raspuns corect: (c)
763. Marcajul lateral
de tribord din regiunea A are ca semn de varf:
a) un con verde (sau
negru prin exceptie) cu varful in sus;
Raspuns corect: (a)
764. Marcajul de
pericol izolat are ca semn de varf:
c) o sfera de culoare
neagra.
Raspuns corect: (c)
765. Marcajele
laterale din sistemul de balizaj semnalizeaza:
c) limitele laterale
ale senalului navigabil.
Raspuns corect: (c)
766. Regula "verde la tribord - rosu la babord"
valabila in regiunea A de balizaj se aplica marcajelor laterale astfel:
b) in sensul de larg
catre coasta;
Raspuns corect: (b)
767. Drumul adevarat
al navei este:
b) unghiul din planul
orizontului adevarat masurat de la directia nord adevarat pana la axul prova al
navei;
Raspuns corect: (b)
768. Drumul magnetic
al navei este:
c) unghiul din planul
orizontului adevarat masurat de la directia nord magnetic pana la axul prova al
navei.
Raspuns corect: (c)
769. Drumul compas al
navei este:
b) unghiul din planul
orizontului adevarat masurat de la directia nord compas pana la axul prova al
navei;
Raspuns corect: (b)
770. Drumul giro al
navei este:
c) unghiul din planul
orizontului adevarat masurat de la directia nord giro pana la axul prova al
navei.
Raspuns corect: (c)
771. Relevmentul
adevarat la un reper costier este:
b) unghiul din planul
orizontului adevarat masurat de la directia nord adevarat pana la linia de
vizare la reperul costier;
Raspuns corect: (b)
772. Relevmentul
magnetic la un reper costier este:
c) unghiul din planul
orizontului adevarat masurat de la directia nord magnetic pana la linia de
vizitare la reperul costier.
Raspuns corect: (c)
773. Relevmentul
compas la un reper costier este:
b) unghiul din planul
orizontului adevarat masurat de la directia nord compas pana la linia de vizare
la reperul costier;
Raspuns corect: (b)
774. Relevmentul
prova la un reper costier este:
a) unghiul din planul
orizontului adevarat masurat de la axul prova al navei pana la directia de
vizare la reperul costier;
Raspuns corect: (a)
775. In regiunea A,
lumina marcajului lateral de tribord este de culoare:
a) verde;
Raspuns corect: (a)
776. In regiunea A,
lumina marcajului lateral de babord este de culoare:
b) rosie;
Raspuns corect: (b)
777. Lumina
marcajului special este de culoare:
c) galbena.
Raspuns corect: (c)
778. Lumina
marcajului de pericol special este de culoare:
a) alba;
Raspuns corect: (a)
779. Lumina
marcajului cardinal de nord este de culoare:
a) alba;
Raspuns corect: (a)
780. Lumina
marcajului cardinal de Est este de culoare:
b) alba;
Raspuns corect: (b)
781. Lumina
marcajului cardinal de Sud este de culoare:
c) alba.
Raspuns corect: (c)
782. Lumina
marcajului cardinal de Vest este de culoare:
c) alba.
Raspuns corect: (c)
783. Lumina
marcajului de ape sigure este de culoare:
c) alba.
Raspuns corect: (c)
784. Lumina
marcajului cardinal de nord poate avea ritmul:
b) sclipiri rapide;
Raspuns corect: (b)
785. Lumina
marcajului cardinal de Est poate avea ritmul:
b) 3 sclipiri rapide;
Raspuns corect: (b)
786. Lumina
marcajului cardinal de Sud poate avea ritmul:
c) 6 sclipiri rapide
plus o sclipire lunga.
Raspuns corect: (c)
787. Lumina
marcajului cardinal de Vest poate avea ritmul:
b) 9 sclipiri rapide;
Raspuns corect: (b)
788. Lumina
marcajului de pericol izolat poate avea ritmul:
a) 2 sclipiri rapide;
Raspuns corect: (a)
789. Lumina
marcajului de ape sigure poate avea ritmul:
a) izofaza;
Raspuns corect: (a)
790. Lumina
marcajului de ape sigure poate a vea ritmul:
c) litera A in Codul
Morse.
Raspuns corect: (c)
791. Conducatorul de
salupa vede pe timp de noapte in prova tribord un marcaj care emite un grup de
doua sclipiri albe care se repeta regulat. Acesta este:
b) un semn de pericol
izolat;
Raspuns corect: (b)
792. Conducatorul de
salupa vede pe timp de noapte in prova babord un marcaj care emite un grup de
trei sclipiri albe care se repeta regulat. Acesta este:
c) un semn de Est.
Raspuns corect: (c)
793. Conducatorul de
salupa vede pe timp de noapte in prova un marcaj care emite un grup de noua sclipiri
albe care se repeta regulat. Acesta este:
c) un semn de Vest.
Raspuns corect: (c)
794. Conducatorul de
salupa vede pe timp de noapte in prova un marcaj care emite un grup de sase
sclipiri albe plus o sclipire lunga care se repeta regulat. Acesta este:
b) un semn de Sud;
Raspuns corect: (b)
795. Conducatorul de
salupa vede pe timp de noapte in prova tribord un marcaj care emite sclipiri
intermitente de culoare galbena. Acesta este:
a) un semn special;
Raspuns corect: (a)
796. Conducatorul de
salupa vede pe timp de noapte in prova un marcaj care emite sclipiri
intermitente de culoare rosie. Acesta este:
c) un semn de babord.
Raspuns corect: (c)
797. Conducatorul de
salupa vede pe timp de noapte in prova
un marcaj care emite sclipiri intermitente de culoare verde. Acesta este:
b) un semn de
tribord;
Raspuns corect: (b)
798. Diferenta de
latitudine geografica dintre punctul de plecare si cel de sosire este:
b) arcul de meridian
masurat de la paralelul punctului de plecare pana la paralelul punctului de
sosire;
Raspuns corect: (b)
799. Diferenta de
longitudine geografica dintre punctul de plecare si cel de sosire este:
a) arcul de ecuator
masurat de la meridianul punctului de plecare pana la meridianul punctului de
sosire;
Raspuns corect: (a)
800. Drumul adevarat
al navei este egal cu 090 grade; rezulta
ca nava se deplaseaza catre:
b) Est;
Raspuns corect: (b)
|