551. In emisfera
estica, daca nava se deplaseaza spre Vest:
b) longitudinea
punctului de sosire este mai mica decat longitudinea punctului de plecare;
Raspuns corect: (b)
552. In emisfera
estica, daca nava se deplaseaza spre Vest:
c) longitudinea
punctului de plecare este mai mare decat longitudinea punctului de sosire;
Raspuns corect: (c)
553. In emisfera
vestica, daca nava se deplaseaza spre Vest:
b) longitudinea
punctului de plecare este mai mica decat longitudinea punctului de sosire;
Raspuns corect: (b)
554. In emisfera
vestica, daca nava se deplaseaza spre Est:
b) longitudinea
punctului de sosire este mai mica decat longitudinea punctului de plecare;
Raspuns corect: (b)
555. Daca vantul bate
dinaintea traversului acesta produce:
c) micsorarea vitezei
si deriva de vant.
Raspuns corect: (c)
556. Temperatura apei
de mare se exprima in milibari;
b) grade Celsius;
Raspuns corect: (b)
557. Pozitia navei se
poate determina, printre altele, prin masuratori de:
b) relevmente;
Raspuns corect: (b)
558. Acul magnetic al
compasului magnetic de la bordul navei se orienteaza pe directia:
c) Nord compas.
Raspuns corect: (c)
559. Reperele
costiere utilizate in principal pentru determinarea punctului navei pot fi:
c) faruri de
aterizare
Raspuns corect: (c)
560. Linia de
credinta a compasului magnetic de la bord materializeaza:
b) axul longitudinal
al navei;
Raspuns corect: (b)
561. Lumina
alternativa a unui far are urmatoarea semnificatie:
c) culori diferite in
sectoare strict delimitate.
Raspuns corect: (c)
562. Corespunzator
sensului conventional de balizaj de la larg la uscat, in regiunea B, marcajele
laterale au urmatoarele lumini:
c) tribord-rosu,
babord-verde.
Raspuns corect: (c)
563. Marcajele
laterale din sistemul de balizaj semnalizeaza:
c) limitele laterale
ale semnalului navigabil.
Raspuns corect: (c)
564. Regula "
verde la tribord-rosu la babord" valabila in regiunea A de balizaj se
aplica marcajelor laterale astfel:
b) in sensul de la
larg catre coasta;
Raspuns corect: (b)
565. Drumul magnetic
al navei este:
c) unghiul din planul
orizontului adevarat masurat de la directia nord magnetic pana la axul prova al
navei;
Raspuns corect: (c)
566. Drumul compas al
navei este:
b) unghiul din planul
orizontului adevarat masurat de la directia nord compas pana la axul prova al
navei;
Raspuns corect: (b)
567. Drumul giro al
navei este:
c) unghiul din planul
orizontului adevarat masurat de la directia nord giro pana la axul prova al
navei;
Raspuns corect: (c)
568. Relevmentul
adevarat la un reper costier este :
b) unghiul din planul
orizontului adevarat masurat de la directia nord adevarat pana la linia de
vizare la reperul costier;
Raspuns corect: (b)
569. Relevmentul
magnetic la un reper costier este :
c) unghiul din planul
orizontului adevarat masurat de la directia nord magnetic pana la axul prova al
navei;
Raspuns corect: (c)
570. Relevmentul
compas la un reper costier este :
b) unghiul din planul
orizontului adevarat masurat de la directia nord compas pana la linia de vizare
la reperul costier;
Raspuns corect: (b)
571. Relevmentul
prova la un reper costier este :
a) unghiul din planul
orizontului adevarat masurat de la axul prova al navei pana la directia de
vizare la un reper costier;
Raspuns corect: (a)
572. Lumina
marcajului special este de culoare:
c) galbena.
Raspuns corect: (c)
573. Lumina
marcajului de pericol izolat este de culoare:
a) alba;
Raspuns corect: (a)
574. Lumina
marcajului cardinal de vest este de culoare:
c) alba.
Raspuns corect: (c)
575. Lumina
marcajului de ape sigure este de culoare:
c) alba.
Raspuns corect: (c)
576. Lumina
marcajului cardinal de nord poate avea ritmul:
b) sclipiri rapide;
Raspuns corect: (b)
577. Lumina
marcajului de ape sigure poate avea ritmul:
a) izofaza;
Raspuns corect: (a)
578. Lumina
marcajului de ape sigure poate avea ritmul:
c) litera A in codul
Morse.
Raspuns corect: (c)
579. Ofiterul vede pe
timp de noapte in prova tribord un marcaj care emite un grup de doua sclipiri
albe care se repeta regulat. Acesta este:
b) un semn de pericol
izolat;
Raspuns corect: (b)
580. Ofiterul vede pe
timp de noapte in prova babord un marcaj care emite un grup de trei sclipiri
albe care se repeta regulat. Acesta este:
c) un semn de Est.
Raspuns corect: (c)
581. Ofiterul vede pe
timp de noapte in prova un marcaj care emite un grup de noua sclipiri albe care
se repeta regulat. Acesta este:
c) un semn de Vest.
Raspuns corect: (c)
582. Ofiterul vede pe
timp de noapte in prova un marcaj care emite un grup de sase sclipiri albe plus
o sclipire lunga care se repeta regulat. Acesta este:
b) un semn de Sud;
Raspuns corect: (b)
583. Ofiterul vede pe
timp de noapte in prova tribord un marcaj care emite sclipiri intermitente de
culoare galbena. Acesta este:
a) un semn special;
Raspuns corect: (a)
584. Precizia de
masurare a drumului compas este de:
c) 0 grade.1.
Raspuns corect: (c)
585. Precizia de
masurare a drumului giro este de:
b) 0 grade.5;
Raspuns corect: (b)
586. Ofiterul vede pe
timp de noapte in prova un marcaj care emite sclipiri intermitente de culoare
rosie. Acesta este:
c) un semn de babord.
Raspuns corect: (c)
587. Ofiterul vede pe
timp de noapte in prova un marcaj care emite sclipiri intermitente de culoare
verde. Acesta este:
b) un semn de
tribord;
Raspuns corect: (b)
588. Drumul adevarat
al navei este egal cu 090 grade; rezulta ca nava se deplaseaza catre:
b) Est;
Raspuns corect: (b)
589. Drumul adevarat
al navei este egal cu 000 grade; rezulta ca nava se deplaseaza catre:
a) Nord;
Raspuns corect: (a)
590. Drumul adevarat
al navei este egal cu 180 grade; rezulta ca nava se deplaseaza catre:
c) Sud.
Raspuns corect: (c)
591. Drumul adevarat
al navei este egal cu 270 grade; rezulta ca nava se deplaseaza catre:
a) Vest;
Raspuns corect: (a)
592. Drumul compas al
navei se afla cuprins in cadranul de orizont NE. Care din urmatoarele valori de
drum compas este corecta?
b) Dc= 034 grade;
Raspuns corect: (b)
593. Drumul compas al
navei se afla cuprins in cadranul de orizont SE. Care din urmatoarele valori de
drum compas este corecta?
a) Dc= 112 grade;
Raspuns corect: (a)
594. Drumul compas al
navei se afla cuprins in cadranul de orizont SW. Care din urmatoarele valori de
drum compas este corecta?
a) Dc= 202 grade;
Raspuns corect: (a)
595. Drumul compas al
navei se afla cuprins in cadranul de orizont NW. Care din urmatoarele valori de
drum compas este corecta?
c) Dc= 328 grade
Raspuns corect: (c)
596. Un reper costier
se vedein relevment adevarat egal cu 090 grade; rezulta ca reperul se vede
catre:
b) Est;
Raspuns corect: (b)
597. Lumina unui far
apare la orizont intr-un relevment prova circular de 60 grade. Rezulta lumina
farului se vede in:
a) RpTd=060 grade;
Raspuns corect: (a)
598. Lumina unui far
apare la orizont intr-un relevment prova circular de 165 grade. Rezulta lumina
farului se vede in:
a) RpTd=165 grade;
Raspuns corect: (a)
599. Lumina unui far
apare la orizont intr-un relevment prova circular de 180 grade. Rezulta lumina
farului se vede in:
b) pupa;
Raspuns corect: (b)
600. Lumina unui far
apare la orizont intr-un relevment prova circular de 90 grade. Rezulta lumina
farului se vede in:
a) travers tribord;
Raspuns corect: (a)
|