1351. Drumul compas
este Dc=078grade.0 iar corectia totala compas este Dc = -1 grade.5. Care este
valoarea drumului adevarat Da?
c) Dc= 079 grade.5
Raspuns corect: (c)
1352. Care dintre
relatiile de mai jos este adevarata?
c) Dg= Da - Dg
Raspuns corect: (c)
1353. Care dintre
relatiile de mai jos este adevarata?
b) Da= Dg + Dg
Raspuns corect: (b)
1354. Drumul giro
este Dg= 147 grade.0 iar corectia totala giro este Dg = +3 grade.5. care este
valoarea drumului adevarat Da?
b) Da = 150 grade .5
Raspuns corect: (b)
1355. Nava in drum
compas Dc = 100grade si masoara Rc=030 grade la un far. Farul se va vedea in:
b) prova babord;
Raspuns corect: (b)
1356. Nava in drum
compas Dg = 330grade si masoara Rg=030 grade la un far. Farul se va vedea in:
a) prova tribord;
Raspuns corect: (a)
1357. Nava in Da =
330 grade si masoara Rg = 030 grade. Nava se va vedea in:
a) prova tribord;
Raspuns corect: (a)
1358. O nava se vede
in prova. Relevmentul prova la acea nava este egal cu:
b) 000 grade;
Raspuns corect: (b)
1359. O nava se vede
in pupa. Relevmentul prova la acea nava este egal cu:
c) 180 grade.
Raspuns corect: (c)
1360. O nava se vede
in travers tribord. Relevmentul prova circular la acea nava este egal cu:
a) 090 grade;
Raspuns corect: (a)
1361. O nava se vede
in travers babord. Relevmentul prova circular la acea nava este egal cu:
a) 270 grade;
Raspuns corect: (a)
1362. Nava in Dg=080
grade si masoara Rg = 030 grade. Nava se va vedea in:
a) prova tribord;
Raspuns corect: (a)
1363. Nava in Dg=280
grade si masoara Rp Td = 030 grade. Nava se va vedea in:
a) prova tribord;
Raspuns corect: (a)
1364. magnetii
compensatori ai compasului magnetic au rolul;
c) de a crea camp
magnetic opus campului magnetic al navei.
Raspuns corect: (c)
1365. Magnetii
compensatori de fier moale ai compasului magnetic sunt montati:
b) pe postament,
langa cutia compasului;
Raspuns corect: (b)
1366. Magnetii
permanenti transversali ai compasului magnetic sunt montati:
c) in interiorul
postamentului.
Raspuns corect: (c)
1367. Magnetii
permanenti longitudinali ai compasului magnetic sunt montati:
a) in interiorul
postamentului;
Raspuns corect: (a)
1368. Magnetul
permanent vertical (sau corectorul de banda) al compasului magnetic este
montat:
b) in interiorul
postamentului;
Raspuns corect: (b)
1369. Sistemul de ace
magnetice al compasului magnetic are urmatoarele caracteristici:
a) acele magnetice
sunt dispuse paralel, in numar par, in cutia compasului;
Raspuns corect: (a)
1370. Roza magnetica
a compasului magnetic se sprijina pe;
b) pivot;
Raspuns corect: (b)
1371. Cesculita are
rolul:
a) de a micsora
frecarea dintre pivot si roza;
Raspuns corect: (a)
1372. Lichidul din
cutia compasului magnetic are rol:
c) de a asigura
plutirea rozei cu o flotabilitate usor negativa.
Raspuns corect: (c)
1373. Compozitia
lichidului din cutia compasului magnetic este:
b) alcool, apa
distilata si glicerina;
Raspuns corect: (b)
1374. Cand apar bule
de aer in cutia compasului, timonierul are obligatia:
a) de a completa cu
apa distilata;
Raspuns corect: (a)
1375. Pe timpul
cartului, timonierul are obligatia:
b) de a compara
permanent indicatiile compasului magnetic si ale compasului giro;
Raspuns corect: (b)
1376. Sistemul
cardanic al cutiei compasului are rolul:
c) de a mentine in
pozitie orizontala cutia compasului.
Raspuns corect: (c)
1377. Pe timpul
veghei la ancora, graparea ancorei se poate identifica:
b) masurand periodic
relevmente la doua repere fixe(costiere);
Raspuns corect: (b)
1378. Pe timpul
giratiei, timonierul raporteaza variatia drumului navei:
a) continuu, din 10
grade in 10 grade;
Raspuns corect: (a)
1379. La navigatia pe
canale, senale si la intrari/iesiri in/ din porturi, timonierul:
c) raporteaza unghiul
de carma.
Raspuns corect: (c)
1380. Timonierul
raporteaza numarul de grade pana la noul drum:
b) pe segmentul final
al giratiei;
Raspuns corect: (b)
|