1191. Radarul este
setat in Miscare Relativa, imaginea stabilizata N-UP. Onava tinta in sectorul
Prova Tribord vine la coliziune. Care din urmatoarele afirmatii este FALSA?
d) stoparea nvei
proprii, ( viteza prin apa zero) nu se modifica valoarea Directiei Miscarii
relative a navei tinta.
Raspuns corect: (d)
1192. Care din
urmatoarele afirmatii privitoare la utilizarea PI ( paralelelor indicatoare)
este FALSA?
c) pilotarea navei cu
ajutorul PI nu este indicata atunci cand exista deriva;
Raspuns corect: (c)
1193. Care dintre
urmatoarele afirmatii privitoare la utilizarea
NAVLINE este FALSA?
d) spre deosebire de
PI, NAVLINE-ul nu poate fi utilizat decat pe scala radar pe care a fost trasat.
Raspuns corect: (d)
1194. Care dintre
urmatoarele afirmatii este ADEVARATA?In conditiile in care exista deriva, pe
Planseta RADAR se lucreaza cu urmatorii parametri de miscare pentru nava
proprie:
c) drum adevarat/
viteza prin apa;
Raspuns corect: (c)
1195. Care dintre
urmatoarele afirmatii este ADEVARATA?O harta electronica radar ( True MAP)
poate fi trasata pe ecranul radar de catre utilizator si ulterior folosita
pentru pilotarea navei, numai daca:
d) avem pe radar un
reper in functie de care sa putem pozitiona manual harta electronica.
Raspuns corect: (d)
1196. Un radar ARPA
trebuie sa ofere posibilitatea de introducere manuala a urmatoarelor date:
a) viteza navei
deasupra fundului sau prin apa;
Raspuns corect: (a)
1197. Radarul este
setat in Miscare Reala, imaginea stabilizata N-UP. Care din urmatoarele
afirmatii referitoare la utilitatea functiei HISTORY este ADEVARATA?
b) arata care dintre
tintele plotate a schimbat de drum;
Raspuns corect: (b)
1198. Ce determina la
un radar ARPA emiterea unei alarme vizuale si sonore?
b) o tinta plotata si
urmarita automat al carei ecou s-a pierdut;
Raspuns corect: (b)
1199. Radarul ARPA
este cuplat cu lochul hidrodinamic. Din cauza curentului de maree, acesta
indica o viteza mai mare decat viteza reala a navei proprii. Ce erori sunt
posibile in datele pe care ARPA le
afiseaza?
d) nici una dintre
aceste erori
Raspuns corect: (d)
1200. Care este cea
mai utilizata forma de reprezentare grafica pentru drumul si viteza unei tinte,
la radarele ARPA?
d) vector relativ sau
real de miscare
Raspuns corect: (d)
1201. Care din
urmatoarele date trebuie utilizate ( introduse) in sistemul ARPA?
d) drumul adevarat.
Raspuns corect: (d)
1202. Care din
urmatoarele date trebuie utilizate ( introduse) in sistemul ARPA?
b) viteza prin apa;
Raspuns corect: (b)
1203. Care din
urmatoarele setari ale radarului ARPA furnizeaza o imagine radar foarte
apropiata de cea care poate fi observata vizual, de pe puntea de comanda?
c) miscarea reala,
C-UP, Vector Real pentru tintele plotate;
Raspuns corect: (c)
1204. Ce fel de erori
sunt posibile daca in sistemul ARPA se introduce valoarea drumului deasupra
fundului pentru nava proprie:
d) pot aparea erori
la determinarea drumului adevarat al tintelor;
Raspuns corect: (d)
1205. Cand sunt
activate zonele de veghe ( ring guard) la un radar ARPA care dinafirmatiile de
mai jos este ADEVARATA?
d) unele tinte de
mici dimensiuni pot scapa detectiei zonelor de veghe.
Raspuns corect: (d)
1206. Exista din
punct de vedere al COLREG un tratament preferential pentru navele dotate cu
radare ARPA?
a) NU;
Raspuns corect: (a)
1207. Cum trebuie
setat radarul pentru a efectua simularea unei manevre de evitare pentru o nava
tinta aflata in tribord, putin inaintea traversului, la un ARPA?
c) Miscare relativa/
N-UP/ vector relativ;
Raspuns corect: (c)
1208. Care din
urmatoarele afirmatii este FALSA? La un radar ARPA cu sistem vectorial, in
cadrul simularii manevrei de evitare pot fi modificati urmatorii parametri:
a) TCPA-ul la nava
tinta pentru care se face evitarea;
Raspuns corect: (a)
1209. Care din urmatoarele
afirmatii este ADEVARATA? Simularea manevrei de evitare, la un radar ARPA cu
sistem vectorial, are ca rezultat:
d) stabilirea
parametrilor manevrei de evitare.
Raspuns corect: (d)
1210. Care din
urmatoarele afirmatii este ADEVARATA? In cadrul simularii manevrei de evitare,
la un radar ARPA cu sistem vectorial efectele manevrei de evitare se pot
estima:
b) numai pentru
tintele care sunt deja polate si urmarite de ARPA;
Raspuns corect: (b)
1211. La un radar
ARPA cu sistem PAD, care din urmatoarele afirmatii referitoare la acest sistem
grafic ARPA, este FALSA?
d) Aria PAD-ului
depinde de timpul alocat de utilizator pana la inceperea manevrei de evitare.;
Raspuns corect: (d)
1212. Care din
urmatoarele afirmatii referitoare la modul de stabilire al manevrei de evitare
pe baza informatiilor date de un radar
ARPA cu sistem PAD este ADEVARATA?
a) PAD-ul indica
grafic zona periculoasa din jurul unei tinte;
Raspuns corect: (a)
1213. Deviatia radio
este determinata de:
c) efectul de emisie
secundara;
Raspuns corect: (c)
1214. Care din
elementele constructive ale navei are de regula cea mai mare influenta asupra
valorii deviatiei radio si care determina variatia de tip cuadrantal a
acesteia:
b) corpul navei;
Raspuns corect: (b)
1215. Linia de
pozitie hiperbolica se defineste ca fiind:
d) locul geometric al
punctelor de egala diferenta de distanta la doua puncte fixe;
Raspuns corect: (d)
1216. O pereche de
statii a unui lant LORAN-C se identifica in functie de:
b) frecventa de
repetitie a impulsurilor;
Raspuns corect: (b)
1217. Parametrii
utilizati pentru determinarea pozitiei cu sistemul GPS:
c) pseudodistanta,
diferenta de distanta;
Raspuns corect: (c)
1218. Configuratia
segmentului spatial GPS asigura in orice
punct pe suprafata terestra numarul minim necesar de sateliti radiovizibili,
care este de:
a) 4;
Raspuns corect: (a)
1219. Segmentul
spatial GPS este format, in configuratie standard, din 24 de sateliti
operationali, a caror dispunere in spatiu este urmatoarea:
a) in 4 plane
orbitale, cate 6 sateliti in fiecare plan orbital;
Raspuns corect: (b)
1220. Care din
afirmatiile de mai jos cu privire la parametrii segmentului spatial GPS este
FALSA?
c) perioada de
rotatie a satelitilor T= 24 ore;
Raspuns corect: (c)
1221. Care din
afirmatiile de mai jos cu privire la rolul segmentului de control GPS este
FALSA?
c) modificarea
continua a parametrilor orbitei satelitilor GPS;
Raspuns corect: (c)
1222. Sistemul GPS a
fost proiectat pe baza elipsoidului de referinta:
b) WGS-84;
Raspuns corect: (b)
1223. In sistem
tridimensional 3D parametrii de pozitie afisati de un receptor GPS sunt
latitudinea, longitudinea si inaltimea. Inaltimea afisata reprezinta inaltimea
antenei receptorului GPS masurata de la suprafata:
c) elipsoidului de
referinta;
Raspuns corect: (c)
1224. Intre pozitia
afisata de receptorul GPS in sistem bidimensional 2D ( latitudine, longitudine)
si pozitia corespunzatoare materializata pe harta de navigatie apar diferente
daca:
d) harta a fost
proiectata pe baza unui elipsoid de referinta diferit de cel pe baza caruia a
fost proiectat sistemul GPS.
Raspuns corect: (d)
1225. Precizia
punctului afisat de un receptor GPS depinde de un cumul de factori. Care din
afirmatiile de mai jos este FALSA:
b) eroarea in punctul
estimat al navei;
Raspuns corect: (b)
1226. Eroarea medie
practica in punctul GPS (pentru utilizatorii neautorizati de Departamentul
Apararii al SUA)cu metoda SA activa, in 95 % din cazuri este:
b) plus sau minus 120
mm;
Raspuns corect: (b)
1227. Gradul de
incredere in punctul afisat de un receptor GPS este dat de dilutia orizontala
in pozitie ( HDOP) exprimata printr-o scara conventionala de la 1 la 10.
punctele cu grad minim de incredere corespund pentru:
d) HDOP mai mare
decat 5;
Raspuns corect: (d)
1228. Eroarea medie
patratica in punctul determinat cu un echipament DGPS in 95 5 din cazuri este:
a) plus sau minus 10
m;
Raspuns corect: (a)
1229. Valoarea limita
a functiei XTE ( abatere laterala de la drumul deasupra fundului pana la
urmatorul WAYPOINT) se stabileste in raport de:
a) sensibilitatea
pilotului automat coroborata cu gradul marii;
Raspuns corect: (a)
1230. In stationare
la ancora setarea alarmei corespunzatoare la receptorul GPS se face in functie
de:
c) numarul de chei de
lant la apa;
Raspuns corect: (c)
1231. Programarea in
memoria receptorului GPS a rutei de
navigatie, pentru o traversada oceanica pe drum mixt, se face in functie de:
b) punctele
intermediare ca WAYPOINT-uri;
Raspuns corect: (b)
1232. Specificatia
DATUM a unei harti electronice reprezinta;
c) elipsoidul de
referinta pe baza caruia a fost proiectata harta;
Raspuns corect: (c)
1233. Viteza navei se
masoara cu:
c) lochul.
Raspuns corect: (c)
1234. Adancimea apei
se masoara cu:
b) sonda;
Raspuns corect: (b)
1235. In navigatia
maritima se utilizeaza harta in proiectie:
b) conica;
Raspuns corect: (b)
1236. Harta marina
este:
a) reprezentarea la o
anumita scara a unei zone oceanice;
Raspuns corect: (a)
1237. Scara numerica
a unei harti este:
c) raportul dintre
lungimea unitara de pe Pamant si corespondentul pe harta.
Raspuns corect: (c)
1238. Cartile pilot
se corecteaza la zi utilizand:
b) avizele pentru
navigatori;
Raspuns corect: (b)
1239. In emisfera
nordica, daca nava se deplaseaza spre Nord:
a) latitudinea
punctului de plecare este mai mica decat latitudinea punctului de sosire;
Raspuns corect: (a)
1240. In emisfera
nordica, daca nava se deplaseaza spre Nord:
b) latitudinea
punctului de sosire este mai mare decat latitudinea punctului de sosire;
Raspuns corect: (b)
1241. In emisfera
nordica, daca nava se deplaseaza spre Sud:
b) latitudinea
punctului de plecare este mai mare decat latitudinea punctului de sosire;
Raspuns corect: (b)
1242. In emisfera
nordica, daca nava se deplaseaza spre Sud:
a) latitudinea
punctului de sosire este mai mica decat
latitudinea punctului de plecare;
Raspuns corect: (a)
1243. In emisfera
sudica, daca nava se deplaseaza spre Nord:
b) latitudinea
punctului de plecare este mai mare decat latitudinea punctului de sosire;
Raspuns corect: (b)
1244. In emisfera
sudica, daca nava se deplaseaza spre Nord:
a) latitudinea
punctului de sosire este mai mica decat
latitudinea punctului de plecare;
Raspuns corect: (a)
1245. In emisfera
sudica, daca nava se deplaseaza spre Sud:
b) latitudinea
punctului de sosire este mai mare decat
latitudinea punctului de plecare;
Raspuns corect: (b)
1246. In emisfera
sudica, daca nava se deplaseaza spre Sud:
a) latitudinea
punctului de plecare este mai mica decat latitudinea punctului de sosire;
Raspuns corect: (a)
1247. In emisfera
estica, daca nava se deplaseaza spre Est:
b) longitudinea
punctului de plecare este mai mica decat longitudinea punctului de sosire;
Raspuns corect: (b)
1248. In emisfera
estica, daca nava se deplaseaza spre Est:
c) longitudinea
punctului de sosire este mai mare decat longitudinea punctului de plecare.
Raspuns corect: (c)
1249. In emisfera
estica, daca nava se deplaseaza spre Vest:
b) longitudinea
punctului de sosire este mai mica decat longitudinea punctului de plecare;
Raspuns corect: (b)
1250. In emisfera
estica, daca nava se deplaseaza spre Vest:
c) longitudinea
punctului de plecare este mai mare decat longitudinea punctului de sosire.
Raspuns corect: (c)
1251. In emisfera
vestica, daca nava se deplaseaza spre Vest:
b) longitudinea
punctului de plecare este mai mica decat longitudinea punctului de sosire;
Raspuns corect: (b)
1252. In emisfera
vestica, daca nava se deplaseaza spre Vest:
c) longitudinea
punctului de sosire este mai mare decat longitudinea punctului de plecare.
Raspuns corect: (c)
1253. In emisfera
vestica, daca nava se deplaseaza spre Est:
b) longitudinea
punctului de sosire este mai mica decat longitudinea punctului de plecare;
Raspuns corect: (b)
1254. In emisfera
vestica, daca nava se deplaseaza spre Vest:
c) longitudinea
punctului de plecare este mai mare decat longitudinea punctului de sosire.
Raspuns corect: (c)
1255. In emisfera
vestica, daca nava se deplaseaza spre Est:
c) longitudinea
punctului de plecare este mai mare decat longitudinea punctului de sosire.
Raspuns corect: (c)
1256. Daca vantul
bate dinaintea traversului acesta produce:
c) micsorarea vitezei
si deriva de vant.
Raspuns corect: (c)
1257. Daca vantul
bate din travers acesta produce:
c) deriva de vant.
Raspuns corect: (c)
1258. Daca vantul
bate din prova tribord acesta produce:
c) micsorarea vitezei
si deriva de vant la babord.
Raspuns corect: (c)
1259. Temperatura
apei de mare se exprima in:
b) grade Celsius;
Raspuns corect: (b)
1260. Pozitia navei
se poate determina, printre altele, prin masuratori de:
b) relevmente;
Raspuns corect: (b)
1261. Acul magnetic
al compasului magnetic de la bordul navei se orienteaza pe directia:
c) Nord compas.
Raspuns corect: (c)
1262. Reperele
costiere utilizate pentru determinarea punctului navei pot fi:
c) faruri de
aterizare.
Raspuns corect: (c)
1263. Linia de
credinta a compasului magnetic de la bord materializeaza:
b) axul longitudinal
al navei;
Raspuns corect: (b)
1264. Corpul balizei
marcajului cardinal de Vest este piturat in dungi orizontale dispuse de sus in
jos astfel:
a)
galbrn-negru-galben;
Raspuns corect: (a)
1265. Lumina unui far
in izofaza are urmatoarea semnificatie
a) durata de lumina
este egala cu durata de intuneric;
Raspuns corect: (a)
1266. Lumina
alternativa a unui far are urmatoarea semnificatie:
c) culori diferite in
sectoare strict delimitate.
Raspuns corect: (c)
1267. Marcajul
cardinal de vest are ca semn de varf
b) doua conuri negre
unite la varf;
Raspuns corect: (b)
1268. Corpul balizei
marcajului cardinal de Nord este piturat in dungi orizontale dispuse de sus in
jos astfel:
c) negru-galben.
Raspuns corect: (c)
1269. Corespunzator
sensului conventional de balizaj de la larg la uscat, in regiunea B, marcajele
laterale au urmatoarele lumini:
c) tribord-rosu,
babord-verde.
Raspuns corect: (c)
1270. Corpul balizei
marcajului cardinal de Est este piturat in dungi orizontale dispuse de sus in
jos astfel:
a)
negru-galben-negru;
Raspuns corect: (a)
1271. Deosebirea
intre regiunea A si regiunea B de balizaj maritim se refera la:
b) marcaje laterale;
Raspuns corect: (b)
1272. Marcajul
cardinal de Est are ca semn de varf:
c) doua conuri negre
unite la baza;
Raspuns corect: (c)
1273. Marcajul
lateral de babord din regiunea A are ca semn de varf:
c) un cilindru rosu.
Raspuns corect: (c)
1274. Marcajul lateral
de tribord din regiunea
a) Un con verde ( sau
negru prin exceptie) cu varful in sus;
Raspuns corect: (a)
1275. Marcajul de
pericol izolat are ca semn de varf:
b) o sfera de culoare
rosie;
Raspuns corect: (c)
1276. Regula
"verde la tribord- rosu la babord"valabila in regiunea A de balizaj
se aplica marcajelor laterale astfel:
b) in sensul de larg
catre coasta;
Raspuns corect: (b)
1277. Drumul adevarat
al navei este:
b) unghiul din planul
orizontului adevarat masurat de la directia nord adevarat pana la axul prova al
navei;
Raspuns corect: (b)
1278. Drumul magnetic
al navei este:
c) unghiul din planul
orizontului adevarat masurat de la directia nord magnetic pana la axul prova al
navei;
Raspuns corect: (c)
1279. Drumul compas
al navei este:
b) unghiul din planul
orizontului adevarat masurat de la directia nord compas pana la axul prova al
navei;
Raspuns corect: (b)
1280. Drumul giro al
navei este:
c) unghiul din planul
orizontului adevarat masurat de la directia nord giro pana la axul prova al
navei;
Raspuns corect: (c)
|