Saturday, 2024-05-04, 7:38 AM
CS-Mizerii-Eminescu-CS
Welcome Vizitator | RSS
Main | Registration | Login
Site menu

Tag Board

Our poll
Cum vi se pare site?
Total of answers: 159

Main » 2010 » February » 28 » licienta navigatie 1190-1280
licienta navigatie 1190-1280
2:49 AM

1191. Radarul este setat in Miscare Relativa, imaginea stabilizata N-UP. Onava tinta in sectorul Prova Tribord vine la coliziune. Care din urmatoarele afirmatii este FALSA?

d) stoparea nvei proprii, ( viteza prin apa zero) nu se modifica valoarea Directiei Miscarii relative a navei tinta.

Raspuns corect: (d)

 

1192. Care din urmatoarele afirmatii privitoare la utilizarea PI ( paralelelor indicatoare) este FALSA?

c) pilotarea navei cu ajutorul PI nu este indicata atunci cand exista deriva;

Raspuns corect: (c)

 

1193. Care dintre urmatoarele afirmatii privitoare la utilizarea  NAVLINE este FALSA?

d) spre deosebire de PI, NAVLINE-ul nu poate fi utilizat decat pe scala radar pe care a fost trasat.

Raspuns corect: (d)

 

1194. Care dintre urmatoarele afirmatii este ADEVARATA?In conditiile in care exista deriva, pe Planseta RADAR se lucreaza cu urmatorii parametri de miscare pentru nava proprie:

c) drum adevarat/ viteza prin apa;

Raspuns corect: (c)

 

1195. Care dintre urmatoarele afirmatii este ADEVARATA?O harta electronica radar ( True MAP) poate fi trasata pe ecranul radar de catre utilizator si ulterior folosita pentru pilotarea navei, numai daca:

d) avem pe radar un reper in functie de care sa putem pozitiona manual harta electronica.

Raspuns corect: (d)

 

1196. Un radar ARPA trebuie sa ofere posibilitatea de introducere manuala a urmatoarelor date:

a) viteza navei deasupra fundului sau prin apa;

Raspuns corect: (a)

 

1197. Radarul este setat in Miscare Reala, imaginea stabilizata N-UP. Care din urmatoarele afirmatii referitoare la utilitatea functiei HISTORY este ADEVARATA?

b) arata care dintre tintele plotate a schimbat de drum;

Raspuns corect: (b)

 

1198. Ce determina la un radar ARPA emiterea unei alarme vizuale si sonore?

b) o tinta plotata si urmarita automat al carei ecou s-a pierdut;

Raspuns corect: (b)

 

1199. Radarul ARPA este cuplat cu lochul hidrodinamic. Din cauza curentului de maree, acesta indica o viteza mai mare decat viteza reala a navei proprii. Ce erori sunt posibile in datele pe care ARPA  le afiseaza?

d) nici una dintre aceste erori

Raspuns corect: (d)

 

 

1200. Care este cea mai utilizata forma de reprezentare grafica pentru drumul si viteza unei tinte, la radarele ARPA?

d) vector relativ sau real de miscare

Raspuns corect: (d)

 

1201. Care din urmatoarele date trebuie utilizate ( introduse) in sistemul ARPA?

d) drumul adevarat.

Raspuns corect: (d)

 

1202. Care din urmatoarele date trebuie utilizate ( introduse) in sistemul ARPA?

b) viteza prin apa;

Raspuns corect: (b)

 

1203. Care din urmatoarele setari ale radarului ARPA furnizeaza o imagine radar foarte apropiata de cea care poate fi observata vizual, de pe puntea de comanda?

c) miscarea reala, C-UP, Vector Real pentru tintele plotate;

Raspuns corect: (c)

 

1204. Ce fel de erori sunt posibile daca in sistemul ARPA se introduce valoarea drumului deasupra fundului pentru nava proprie:

d) pot aparea erori la determinarea drumului adevarat al tintelor;

Raspuns corect: (d)

 

1205. Cand sunt activate zonele de veghe ( ring guard) la un radar ARPA care dinafirmatiile de mai jos este ADEVARATA?

d) unele tinte de mici dimensiuni pot scapa detectiei zonelor de veghe.

Raspuns corect: (d)

 

1206. Exista din punct de vedere al COLREG un tratament preferential pentru navele dotate cu radare ARPA?

a) NU;

Raspuns corect: (a)

 

1207. Cum trebuie setat radarul pentru a efectua simularea unei manevre de evitare pentru o nava tinta aflata in tribord, putin inaintea traversului, la un ARPA?

c) Miscare relativa/ N-UP/ vector relativ;

Raspuns corect: (c)

 

1208. Care din urmatoarele afirmatii este FALSA? La un radar ARPA cu sistem vectorial, in cadrul simularii manevrei de evitare pot fi modificati urmatorii parametri:

a) TCPA-ul la nava tinta pentru care se face evitarea;

Raspuns corect: (a)

 

1209. Care din urmatoarele afirmatii este ADEVARATA? Simularea manevrei de evitare, la un radar ARPA cu sistem vectorial, are ca rezultat:

d) stabilirea parametrilor manevrei de evitare.

Raspuns corect: (d)

 

1210. Care din urmatoarele afirmatii este ADEVARATA? In cadrul simularii manevrei de evitare, la un radar ARPA cu sistem vectorial efectele manevrei de evitare se pot estima:

b) numai pentru tintele care sunt deja polate si urmarite de ARPA;

Raspuns corect: (b)

 

1211. La un radar ARPA cu sistem PAD, care din urmatoarele afirmatii referitoare la acest sistem grafic ARPA, este FALSA?

d) Aria PAD-ului depinde de timpul alocat de utilizator pana la inceperea manevrei de evitare.;

Raspuns corect: (d)

 

1212. Care din urmatoarele afirmatii referitoare la modul de stabilire al manevrei de evitare pe baza informatiilor date de un radar  ARPA cu sistem PAD este ADEVARATA?

a) PAD-ul indica grafic zona periculoasa din jurul unei tinte;

Raspuns corect: (a)

 

1213. Deviatia radio este determinata de:

c) efectul de emisie secundara;

Raspuns corect: (c)

 

1214. Care din elementele constructive ale navei are de regula cea mai mare influenta asupra valorii deviatiei radio si care determina variatia de tip cuadrantal a acesteia:

b) corpul navei;

Raspuns corect: (b)

 

1215. Linia de pozitie hiperbolica se defineste ca fiind:

d) locul geometric al punctelor de egala diferenta de distanta la doua puncte fixe;

Raspuns corect: (d)

 

1216. O pereche de statii a unui lant LORAN-C se identifica in functie de:

b) frecventa de repetitie a impulsurilor;

Raspuns corect: (b)

 

1217. Parametrii utilizati pentru determinarea pozitiei cu sistemul GPS:

c) pseudodistanta, diferenta de distanta;

Raspuns corect: (c)

 

1218. Configuratia segmentului spatial GPS  asigura in orice punct pe suprafata terestra numarul minim necesar de sateliti radiovizibili, care este de:

a) 4;

Raspuns corect: (a)

 

1219. Segmentul spatial GPS este format, in configuratie standard, din 24 de sateliti operationali, a caror dispunere in spatiu este urmatoarea:

a) in 4 plane orbitale, cate 6 sateliti in fiecare plan orbital;

Raspuns corect: (b)

 

1220. Care din afirmatiile de mai jos cu privire la parametrii segmentului spatial GPS este FALSA?

c) perioada de rotatie a satelitilor T= 24 ore;

Raspuns corect: (c)

 

1221. Care din afirmatiile de mai jos cu privire la rolul segmentului de control GPS este FALSA?

c) modificarea continua a parametrilor orbitei satelitilor GPS;

Raspuns corect: (c)

 

 

1222. Sistemul GPS a fost proiectat pe baza elipsoidului de referinta:

b) WGS-84;

Raspuns corect: (b)

 

1223. In sistem tridimensional 3D parametrii de pozitie afisati de un receptor GPS sunt latitudinea, longitudinea si inaltimea. Inaltimea afisata reprezinta inaltimea antenei receptorului GPS masurata de la suprafata:

c) elipsoidului de referinta;

Raspuns corect: (c)

 

1224. Intre pozitia afisata de receptorul GPS in sistem bidimensional 2D ( latitudine, longitudine) si pozitia corespunzatoare materializata pe harta de navigatie apar diferente daca:

d) harta a fost proiectata pe baza unui elipsoid de referinta diferit de cel pe baza caruia a fost proiectat sistemul GPS.

Raspuns corect: (d)

 

1225. Precizia punctului afisat de un receptor GPS depinde de un cumul de factori. Care din afirmatiile de mai jos este FALSA:

b) eroarea in punctul estimat al navei;

Raspuns corect: (b)

 

1226. Eroarea medie practica in punctul GPS (pentru utilizatorii neautorizati de Departamentul Apararii al SUA)cu metoda SA activa, in 95 % din cazuri este:

b) plus sau minus 120 mm;

Raspuns corect: (b)

 

1227. Gradul de incredere in punctul afisat de un receptor GPS este dat de dilutia orizontala in pozitie ( HDOP) exprimata printr-o scara conventionala de la 1 la 10. punctele cu grad minim de incredere corespund pentru:

d) HDOP mai mare decat 5;

Raspuns corect: (d)

 

1228. Eroarea medie patratica in punctul determinat cu un echipament DGPS in 95 5 din cazuri este:

a) plus sau minus 10 m;

Raspuns corect: (a)

 

1229. Valoarea limita a functiei XTE ( abatere laterala de la drumul deasupra fundului pana la urmatorul WAYPOINT) se stabileste in raport de:

a) sensibilitatea pilotului automat coroborata cu gradul marii;

Raspuns corect: (a)

 

1230. In stationare la ancora setarea alarmei corespunzatoare la receptorul GPS se face in functie de:

c) numarul de chei de lant la apa;

Raspuns corect: (c)

 

1231. Programarea in memoria receptorului GPS  a rutei de navigatie, pentru o traversada oceanica pe drum mixt, se face in functie de:

b) punctele intermediare ca WAYPOINT-uri;

Raspuns corect: (b)

 

1232. Specificatia DATUM a unei harti electronice reprezinta;

c) elipsoidul de referinta pe baza caruia a fost proiectata harta;

Raspuns corect: (c)

 

1233. Viteza navei se masoara cu:

c) lochul.

Raspuns corect: (c)

 

1234. Adancimea apei se masoara cu:

b) sonda;

Raspuns corect: (b)

 

1235. In navigatia maritima se utilizeaza harta in proiectie:

b) conica;

Raspuns corect: (b)

 

1236. Harta marina este:

a) reprezentarea la o anumita scara a unei zone oceanice;

Raspuns corect: (a)

 

1237. Scara numerica a unei harti este:

c) raportul dintre lungimea unitara de pe Pamant si corespondentul pe harta.

Raspuns corect: (c)

 

1238. Cartile pilot se corecteaza la zi utilizand:

b) avizele pentru navigatori;

Raspuns corect: (b)

 

1239. In emisfera nordica, daca nava se deplaseaza spre Nord:

a) latitudinea punctului de plecare este mai mica decat latitudinea punctului de sosire;

Raspuns corect: (a)

 

1240. In emisfera nordica, daca nava se deplaseaza spre Nord:

b) latitudinea punctului de sosire este mai mare decat latitudinea punctului de sosire;

Raspuns corect: (b)

 

1241. In emisfera nordica, daca nava se deplaseaza spre Sud:

b) latitudinea punctului de plecare este mai mare decat latitudinea punctului de sosire;

Raspuns corect: (b)

 

1242. In emisfera nordica, daca nava se deplaseaza spre Sud:

a) latitudinea punctului de sosire  este mai mica decat latitudinea punctului de plecare;

Raspuns corect: (a)

 

1243. In emisfera sudica, daca nava se deplaseaza spre Nord:

b) latitudinea punctului de plecare este mai mare decat latitudinea punctului de sosire;

Raspuns corect: (b)

 

1244. In emisfera sudica, daca nava se deplaseaza spre Nord:

a) latitudinea punctului de sosire  este mai mica decat latitudinea punctului de plecare;

Raspuns corect: (a)

 

1245. In emisfera sudica, daca nava se deplaseaza spre Sud:

b) latitudinea punctului de sosire  este mai mare decat latitudinea punctului de plecare;

Raspuns corect: (b)

 

1246. In emisfera sudica, daca nava se deplaseaza spre Sud:

a) latitudinea punctului de plecare este mai mica decat latitudinea punctului de sosire;

Raspuns corect: (a)

 

1247. In emisfera estica, daca nava se deplaseaza spre Est:

b) longitudinea punctului de plecare este mai mica decat longitudinea punctului de sosire;

Raspuns corect: (b)

 

1248. In emisfera estica, daca nava se deplaseaza spre Est:

c) longitudinea punctului de sosire este mai mare decat longitudinea punctului de plecare.

Raspuns corect: (c)

 

1249. In emisfera estica, daca nava se deplaseaza spre Vest:

b) longitudinea punctului de sosire este mai mica decat longitudinea punctului de  plecare;

Raspuns corect: (b)

 

1250. In emisfera estica, daca nava se deplaseaza spre Vest:

c) longitudinea punctului de plecare este mai mare decat longitudinea punctului de sosire.

Raspuns corect: (c)

 

1251. In emisfera vestica, daca nava se deplaseaza spre Vest:

b) longitudinea punctului de plecare este mai mica decat longitudinea punctului de sosire;

Raspuns corect: (b)

 

1252. In emisfera vestica, daca nava se deplaseaza spre Vest:

c) longitudinea punctului de sosire este mai mare decat longitudinea punctului de plecare.

Raspuns corect: (c)

 

1253. In emisfera vestica, daca nava se deplaseaza spre Est:

 

 

b) longitudinea punctului de sosire este mai mica decat longitudinea punctului de  plecare;

Raspuns corect: (b)

 

1254. In emisfera vestica, daca nava se deplaseaza spre Vest:

c) longitudinea punctului de plecare este mai mare decat longitudinea punctului de sosire.

Raspuns corect: (c)

 

1255. In emisfera vestica, daca nava se deplaseaza spre Est:

c) longitudinea punctului de plecare este mai mare decat longitudinea punctului de sosire.

Raspuns corect: (c)

 

1256. Daca vantul bate dinaintea traversului acesta produce:

c) micsorarea vitezei si deriva de vant.

Raspuns corect: (c)

 

1257. Daca vantul bate din travers acesta produce:

c) deriva de vant.

Raspuns corect: (c)

 

1258. Daca vantul bate din prova tribord acesta produce:

c) micsorarea vitezei si deriva de vant la babord.

Raspuns corect: (c)

 

1259. Temperatura apei de mare se exprima in:

b) grade Celsius;

Raspuns corect: (b)

 

1260. Pozitia navei se poate determina, printre altele, prin masuratori de:

b) relevmente;

Raspuns corect: (b)

 

1261. Acul magnetic al compasului magnetic de la bordul navei se orienteaza pe directia:

c) Nord compas.

Raspuns corect: (c)

 

1262. Reperele costiere utilizate pentru determinarea punctului navei pot fi:

c) faruri de aterizare.

Raspuns corect: (c)

 

1263. Linia de credinta a compasului magnetic de la bord materializeaza:

b) axul longitudinal al navei;

Raspuns corect: (b)

 

1264. Corpul balizei marcajului cardinal de Vest este piturat in dungi orizontale dispuse de sus in jos astfel:

a) galbrn-negru-galben;

 

 

Raspuns corect: (a)

 

1265. Lumina unui far in izofaza are urmatoarea semnificatie

a) durata de lumina este egala cu durata de intuneric;

Raspuns corect: (a)

 

1266. Lumina alternativa a unui far are urmatoarea semnificatie:

c) culori diferite in sectoare strict delimitate.

Raspuns corect: (c)

 

 

1267. Marcajul cardinal de vest are ca semn de varf

b) doua conuri negre unite la varf;

Raspuns corect: (b)

 

 

1268. Corpul balizei marcajului cardinal de Nord este piturat in dungi orizontale dispuse de sus in jos astfel:

c) negru-galben.

Raspuns corect: (c)

 

1269. Corespunzator sensului conventional de balizaj de la larg la uscat, in regiunea B, marcajele laterale au urmatoarele lumini:

c) tribord-rosu, babord-verde.

Raspuns corect: (c)

 

1270. Corpul balizei marcajului cardinal de Est este piturat in dungi orizontale dispuse de sus in jos astfel:

a) negru-galben-negru;

Raspuns corect: (a)

 

1271. Deosebirea intre regiunea A si regiunea B de balizaj maritim se refera la:

b) marcaje laterale;

Raspuns corect: (b)

 

1272. Marcajul cardinal de Est are ca semn de varf:

c) doua conuri negre unite la baza;

Raspuns corect: (c)

 

1273. Marcajul lateral de babord din regiunea A are ca semn de varf:

c) un cilindru rosu.

Raspuns corect: (c)

 

1274. Marcajul lateral de tribord din regiunea

a) Un con verde ( sau negru prin exceptie) cu varful in sus;

Raspuns corect: (a)

 

1275. Marcajul de pericol izolat are ca semn de varf:

b) o sfera de culoare rosie;

Raspuns corect: (c)

 

1276. Regula "verde la tribord- rosu la babord"valabila in regiunea A de balizaj se aplica marcajelor laterale astfel:

b) in sensul de larg catre coasta;

Raspuns corect: (b)

 

1277. Drumul adevarat al navei este:

b) unghiul din planul orizontului adevarat masurat de la directia nord adevarat pana la axul prova al navei;

Raspuns corect: (b)

 

1278. Drumul magnetic al navei este:

c) unghiul din planul orizontului adevarat masurat de la directia nord magnetic pana la axul prova al navei;

Raspuns corect: (c)

 

1279. Drumul compas al navei este:

b) unghiul din planul orizontului adevarat masurat de la directia nord compas pana la axul prova al navei;

Raspuns corect: (b)

 

1280. Drumul giro al navei este:

c) unghiul din planul orizontului adevarat masurat de la directia nord giro pana la axul prova al navei;

Raspuns corect: (c)

Views: 6636 | Added by: spyder1992 | Rating: 0.0/0 |
Total comments: 2
2 Tridwisee  
0
о, Также он увидел ключ к успеху в мотивирующих, вдохновляющих книгахСмешайте все ингредиенты до однородного состояния, оставьте на несколько минут

1 Roppillatreli  
0
Good evening!
Happy New Year!
Health, luck and love!

Only registered users can add comments.
[ Registration | Login ]
Login form

News calendar
«  February 2010  »
SuMoTuWeThFrSa
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28

Search

Site friends
  • Tutoriale CS
  • Kituri de Instalare CS
  • Pluginuri CS
  • Moduri CS
  • AmxModX
  • AdMinMoD
  • Harti CS

  • Statistics

    Persoane conectate: 1
    Vizitatori: 1
    Inregistrati: 0

    Copyright MyCorp © 2024