Saturday, 2024-05-04, 2:17 AM
CS-Mizerii-Eminescu-CS
Welcome Vizitator | RSS
Main | Registration | Login
Site menu

Tag Board

Our poll
Cum vi se pare site?
Total of answers: 159

Main » 2010 » February » 28 » licienta navigatie 1090-1190
licienta navigatie 1090-1190
2:47 AM

1091. Vanturile catabatice bat:

a) dinspre uscat spre mare;

b) in sens direct in emisfera nordica;

c) in josul pantei datorita curgerii aerului rece;

d) ascendent, de-a lungul pantei.

Raspuns corect: (c)

 

1092. Intr-un ciclon tropical, in vortex, vantul se deplaseaza:

a) perpendicular pe izobare;

b) paralel cu linia frontului rece;

c) nu bate vantul, este calm;

d) perpendicular pe linia frontului cald.

Raspuns corect: (c)

 

1093. Daca in emisfera nordica observatorul sta cu fata in vant, zona de presiune joasa va fi:

a) drept in fata sa;

b) spre dreapta, usor in spatele sau;

c) spre stanga, usor in spatele sau;

d) spre stanga usor in fata sa.

Raspuns corect: (b)

 

1094. Daca este imposibil sa se evite un uragan din emisfera nordica, cel mai indicat loc pentru a trece de furtuna va fi:

a) prin ochiul furtunii;

b) prin jumatatea din dreapta a traiectoriei furtunii;

 

c) prin semicercul periculos;

d) prin jumatatea stanga a treaiectoriei furtunii.

Raspuns corect: (d)

 

1095. In emisfera nordica, principalele sisteme de curenti oceanici tind sa curga:

a) in sens direct, cu exceptia curentului Golfului;

b) in sens retrograd, in Atlanticul de nord si Pacificul de nord;

c) in sens direct daca este curent cald, sau retrograd daca este curent rece;

d) in sens direct in Atlanticul de Nord si Pacificul de Nord

Raspuns corect: (b)

 

1096. Mareele de cuadratura se produc cand:

a) Luna este la fazele de primul si al doilea patrar;

b) la Luna noua sau Luna plina;

c) Soarele si Luna sunt la conjunctie;

d) Soarele si Luna sunt in opozitie;

Raspuns corect: (a)

 

1097. Mareele de sizigii au loc cand:

a) Luna este la primul sau la al doilea patrar;

b) este Luna noua sau Luna plina

c) Soarele si Luna sunt pe directii diferite;

d) Soarele si Luna au declinatii de aceeasi valoare;

Raspuns corect: (b)

 

1098. Precipitatiile continue, cu caracter general, sunt tipice pentru:

a) conditiile de inalta presiune;

b) conditiile de vreme caracteristice frontului cald;

c) disparitia norilor Cirrus;

d) Conditiile de vreme caracteristice frontului rece.

Raspuns corect: (b)

 

1099. Circulatia aerului in jurul de joasa presiune in emisfera nordica este:

a) in sens direct;

b) variabila;

c) in sens retrograd;

d) rectilinie.

Raspuns corect: (a)

 

1100. Semicercul manevrabil al ciclonilor tropicali in emisfera nordica este zona situata in:

a) partea din fata a navei;

b) stanga traiectoriei furtunii;

c) partea dinspate a navei;

d) dreapta rtraiectoriei furtunii.

Raspuns corect: (b)

 

1101. Inegalitatea diurna a mareelor este cauzata de:

a) schimbarea conditiilor de vreme;

b) variatia declinatiei Lunii;

c) Luna aflata la apogeu;

d) Soarele aflat la periheliu.

Raspuns corect: (b)

 

1102. Expresia " aerul este saturat" inseamna:

a) umiditatea relativa este de 100%;

b) presiunea atmosferica este maxima, la temperatura data;

c) precipitatiile vor incepe sa cada peste 24 ore;

d) norii acopera total bolta cereasca.

Raspuns corect: (a)

 

1103. Deplasarea aerului intr-un anticiclon, in emisfera sudica va fi:

a) in sens retrograd spre interior;

 

b) in sens direct spre exterior;

c) in sens retrograd spre exterior;

d) in sens direct spre interior.

Raspuns corect: (b)

 

1104. Ceata produsa de trecerea unei mase de aer cald peste o suprafata rece, se numeste:

a) ceata de radiatie;

b) ceata de conductie;

c) ceata frontala;

d) ceata de advectie.

Raspuns corect: (d)

 

1105. Semicercul navigabil al unui ciclon tropical, in emisfera sudica este localizat fata de traiectoria furtunii:

a) frontal;

b) in dreapta traiectoriei;

c) in spatele furtunii

d) in stanga traiectoriei.

Raspuns corect: (b)

 

1106. Presiunea atmosferica standard, exprimata in mb, este:

a) 760 mb;

b) 938,9 mb

c) 1000 mb;

d) 1013,2 mb.

Raspuns corect: (d)

 

1107. Temperatura la care aerul este saturat cu vapori de apa si la care incepe condensarea acestora se refera la:

b) punct de roua;

Raspuns corect: (b)

 

1108. Succesiunea obisnuita a directiilor in care se deplaseaza un ciclon tropical in emisfera nordica este:

d) NW, N si NE

Raspuns corect: (d)

 

1109. Viteza vantului este mai mare in semicercul periculos al unui ciclon tropical din cauza ca:

b) la viteza vantului se adauga si viteza de deplasare a furtunii;

Raspuns corect: (b)

 

1110. Care este indicatia de baza a apropierii unui ciclon tropical de o nava in urmatoarele 48 de ore?

c) scaderea zilnica a presiunii atmosferice cu peste 6 mb;

Raspuns corect: (c)

 

1111. Arcul de cerc vertical masurat de la orizontul adevarat astronomic pana la paralelul de inaltime al astrului se numeste:

c) inaltime;

Raspuns corect: (c)

 

1112. Pozitia unui astru in sistemul de coordonate ecuatoriale este definita la intersectia:

b) paralelului de declinatie cu cercul orar;

Raspuns corect: (b)

 

1113. Care din afirmatiile privitoare la miscarea diurna a sferei ceresti este FALSA:

c) este directa;

Raspuns corect: (c)

 

1114. Un astru la culminatie intersecteaza:

a) meridianul superior, meridianul inferior;

Raspuns corect: (a)

 

1115. Valoarea maxima a azimutului unui astru care nu intersecteaza primul vertical in emisfera vizibila se numeste:

d) digresiune.

Raspuns corect: (d)

 

1116. Denumiti corect momentul cand Soarele are declinatia S23 grade 27 minute:

b) solstitiu de iarna;

Raspuns corect: (b)

 

1117. Pe o latitudine oarecare diferita de zero, ziua este egala cu noaptea la urmatoarele date:

c) 21 martie, 23 septembrie;

Raspuns corect: (c)

 

1118. Emisfera care contine polul ridicat se numeste:

b) emisfera vizibila;

Raspuns corect: (b)

 

1119. Intervalul de timp necesar Soarelui pentru a trece de doua ori consecutiv prin punctul vernal se numeste:

b) an tropic;

Raspuns corect: (b)

 

1120. Valoarea semidiametrului Soarelui, data in tablele zilnice din Efemerida nautica este necesara pentru:

c) verificarea preciziei determinarii corectiei sextantului;

Raspuns corect: (c)

 

1121. Cea mai stralucitoare stea de pe sfera cereasca este:

a) Alpha Canis Majoris;

Raspuns corect: (a)

 

1122. orientarea navisferei pentru momentul observatiei se face in functie de:

b) latitudine si timpul sideral al locului;

Raspuns corect: (b)

 

1123. Limitele recomandate pentru valoarea inaltimii masurate la astri sunt:

b) 30 grade mai mic decat h mai mic decat 70 grade;

Raspuns corect: (b)

 

1124. Pe sfera terestra linia de pozitie obtinuta din observatia efectuata la un astru se numeste:

b) cerc de inaltime;

Raspuns corect: (b)

 

1125. Axa lumii si verticala locului observatorului determina planul:

b) meridianul ceresc al locului observatorului;

Raspuns corect: (b)

 

1126. Viteza deasupra fundului se determina cu :

b) lochul Doppler;

Raspuns corect: (b)

 

1127. Nivelul de referinta al inaltimii reperelor din harta este de regula:

d) nivelul mediu al apei inalte la sizigii;

Raspuns corect: (d)

 

1128. Tipul de proiectie cartografica utilizat pentru harta Mercator este:

c) cilindrica;

Raspuns corect: (c)

 

1129. Harta Mercator este realizata in proiectie:

c) centrala cilindrica transversala;

Raspuns corect: (c)

 

1130. Ortodroma se poate reprezenta ca linie dreapta pe o harta in proiectie:

d) gnomonica.

Raspuns corect: (d)

 

1131. In zonele cu maree nivelul de referinta al adancimilor (nivelul zero al hartii) este de regula:

b) nivelul mediu al celei mai joase ape la sizigii;

Raspuns corect: (b)

 

1132. Cartile pilot se corecteaza la zi utilizand:

b) avizele pentru navigatori;

Raspuns corect: (b)

 

1133. In emisfera sudica, daca nava se deplaseaza spre Nord:

c) latitudinea punctului de plecare este mai mare decat latitudinea punctului de sosire;

Raspuns corect: (c)

 

1134. Daca vantul bate dinaintea traversului acesta produce:

d) micsorarea vitezei si deriva de vant.

Raspuns corect: (d)

 

1135. Care din urmatoarele caracteristici ale unui far nu sunt specificate pe harta:

c) inaltimea constructiei farului;

Raspuns corect: (c)

 

1136. Pozitia navei rezultata pe baza de observatii succesife este un punct:

a) estimat-observat;

Raspuns corect: (a)

 

1137. Linia de pozitie corespunzatoare unui unghi vertical masurat la un reper costier de inaltime cunoscuta este:

b) cerc de egala distanta;

Raspuns corect: (b)

 

1138. Daca drumul magnetic este mai mic decat drumul compas derivatia compas este:

d) vestica.

Raspuns corect: (d)

 

1139. Reperele costiere utilizate pentru determinarea punctului navei trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

d) sa fie trecute pe harta si vizibile.

Raspuns corect: (d)

 

1140. Care este numarul minim de repere costiere necesar pentru determinarea punctului navei cu observatii simultane:

b) unu;

Raspuns corect: (b)

 

1141. Derivatia compas este produsa de:

d) masele magnetice ale corpului navei.

Raspuns corect: (d)

 

1142. Care este numarul minim de linii de pozitie necesar pentru determinarea precisa a punctului navei cu observatii simultane ( in sensul ca ofera posibilitatea de control):

b) doua;

Raspuns corect: (b)

 

1143. Corpul balizei marcajului cardinal de Vest este piturat in dungi orizontal dispuse de sus in jos astfel:

a) galben-negru-galben;

Raspuns corect: (a)

 

1144. Lumina unui far in izofaza are urmatoarea semnificatie:

a) durata de lumina este egala cu durata de intuneric;

Raspuns corect: (a)

 

1145. Lumina alternativa a unui far are urmatoarea semnificatie:

c) culori diferite in sectoare strict delimitate;

Raspuns corect: (c)

 

1146. Bataia nominala a unui far reprezinta distanta la care se vede lumina acestuia cand vizibilitatea meteorologica este de:

c) 10 Mm;

Raspuns corect: (c)

 

1147. Bataia geografica a unui far este specificata in cartea farurilor pentru o inaltime a ochiului observatorului:

b) 5 metri;

Raspuns corect: (b)

 

1148. Care este cazul nefavorabil pentru determinarea pozitiei navei cu doua unghiuri orizontale simultane:

b) reperele si nava sunt dispuse aproximativ pe acelasi arc de cerc;

Raspuns corect: (b)

 

1149. Marcajul cardinal de vest are ca semn de varf:

b) doua conuri negre unite la varf;

Raspuns corect: (b)

 

1150. Care sunt limitele maxim admise pentru unghiul de intersectie intre doua linii de pozitie:

a) 30 grade mai mic sau egal cu 0 mai mic sau egal cu 150 grade;

Raspuns corect: (a)

 

1151. Unghiul optim de intersectie intre doua linii de pozitie este;

b) 90 grade;

Raspuns corect: (b)

 

1152. Un aliniament are sensibilitate maxima cand:

a) distanta nava -reper anterior este mica, distanta dintre repere este mare;

Raspuns corect: (a)

 

1153. Care din urmatoarele notiuni nu este o linie de pozitie?

c) ortodroma;

Raspuns corect: (c)

 

1154. Corpul balizei marcajului cardinal de Nord este piturat in dungi orizontale dispuse de sus in jos astfel:

d) negru-galben.

Raspuns corect: (d)

 

1155. Corespunzator sensului conventional de balizaj de la larg la uscat, in regiunea B, marcajele laterale au urmatoarele lumini:

c) tribord-rosu, babord-verde;

Raspuns corect: (c)

 

1156. Corpul balizei marcajului cardinal de Est este piturat in dungi orizontale dispuse de sus in jos astfel:

a) negru-galben-negru;

Raspuns corect: (a)

 

1157. Deosebirea intre regiunea A si regiunea B de balizaj maritim se refera la:

b) marcajul lateral;

Raspuns corect: (b)

 

1158. Marcajul cardinal de Est are ca semn de varf:

c) doua conuri negre unite la baza;

Raspuns corect: (c)

 

1159. Marcajul lateral de babord din regiunea A are ca semn de varf:

c) un cilindru rosu;

Raspuns corect: (c)

 

1160. Tinta din figura 1alaturata prezinta urmatoarea caracteristica:   Figura: pm_radar 1.jpg

b) este o tinta fixa;

Raspuns corect: (b)

 

1161. Forma de reprezentare a acestei imagini radar (fig. 2) este:   Figura: pm_radar 2.jpg

c) north up, vectori relativi;

Raspuns corect: (c)

 

1162. Viteza navei proprii (fig. 2) este egala cu:   Figura: pm_radar 2.jpg

a) 12 nd;

Raspuns corect: (a)

 

1163. care din afirmatii sunt adevarate?   Figura: pm_radar 2.jpg

a) tinta din tribord va intersecta drumul navei proprii prin prova;

Raspuns corect: (a)

 

1164. Forma de reprezentare a acestei imagini radar (fig. 3) este:   Figura: pm_radar 3.jpg

d) north up, vectori relativi;

Raspuns corect: (d)

 

1165. Urmatoarea afirmatie legata de tinta din figura 3 este adevarata:   Figura: pm_radar 3.jpg

a) tinta este reprezentata in miscare relativa;

Raspuns corect: (a)

 

1166. Tinta din figura 4 radar:   Figura: pm_radar 4.jpg

b) este nepericuloasa;

Raspuns corect: (b)

 

1167. In situatia reprezentata alaturat ( fig. 6):   Figura: pm_radar 6.jpg

 

c) se va evita tinta din tribord pentru ca este privilegiata;

Raspuns corect: (c)

 

1168. Care din afirmatiile de mai jos sunt adevarate, in legatura cu tinta din imaginea alaturata (fig.7)?   Figura: pm_radar 7.jpg

c) tinta are acelasi drum si aceeasi viteza ca ale navei proprii;

Raspuns corect: (c)

 

1169. Care din afirmatiile de mai jos sunt adevarate, in legatura cu situatia prezentata in fig. 9?   Figura: pm_radar 9.jpg

b) ambele tinte sunt neprivilegiate;

Raspuns corect: (b)

 

1170. In fig. 10 este prezentata rezolvarea vectoriala, pe planseta radar a unei probleme de;   Figura: pm_radar 10.jpg

d) evitare prin reducere de viteza imediatt, reprezentate North Up;

Raspuns corect: (d)

 

1171. Pe schema din fig. 10, forma de reprezentare radar este:   Figura: pm_radar 10.jpg

d) North Up;

Raspuns corect: (d)

 

1172. In fig. 11. este prezentata rezolvarea vectoreiala, pe planseta radar a unei probleme de :   Figura: pm_radar 11.jpg

a) evitare prin reducere de viteza imediat, reprezentare Head Up;

Raspuns corect: (a)

 

1173. In fig. 12 este prezentata rezolvarea vectoriala, pe planseta radar a unei probleme de:   Figura: pm_radar 12.jpg

b) evitare prin reducere de viteza in timp alocat, reprezentate North Up;

Raspuns corect: (b)

 

1174. In fig. 13 este prezentata rezolvarea vectoriala, pe planseta radar a unei probleme de:   Figura: pm_radar 13.jpg

a) evitare prin reducere de viteza in timp alocat, reprezentare Head Up;

Raspuns corect: (a)

 

1175. In fig. 14 este prezentata rezolvarea vectoriala, pe planseta radar a unei probleme de:   Figura: pm_radar 14.jpg

b) evitare prin schimbare de drum  imediat, reprezentare North Up;

Raspuns corect: (b)

 

1176. In fig. 15 este prezentata rezolvarea vectoriala, pe planseta radar a unei probleme de:   Figura: pm_radar 15.jpg

d) evitare prin schimbare de drum imediat reprezentare, Head Up;

Raspuns corect: (d)

 

1177. In fig. 16 este prezentata rezolvarea vectoriala, pe planseta radar a unei probleme de:   Figura: pm_radar 16.jpg

b) evitare prin schimbare combinata de drum si viteza, noua viteza impusa, North-Up;

Raspuns corect: (b)

 

1178. Din fig, 17 selectati informatia FALSA:   Figura: pm_radar 17.jpg

c) evitarea se face prin reducere de viteza, in conditii de deriva de curent;

Raspuns corect: (c)

 

1179. In fig. 18 este prezentata rezolvarea vectoriala, pe planseta radar a unei probleme de:   Figura: pm_radar 18.jpg

c) evitare prin schimbare de drum si viteza, noul drum impus, head Up;

Raspuns corect: (c)

 

1180. Radarul este setat pe Miscarea Relativa, imaginea stabilizata N-UP, viteza navei proprii este diferita de zero. Care din urmatoarele afirmatii este FALSA?

d) spotul unui reper fix ramane fix pe imaginea radar.

Raspuns corect: (d)

 

1181. Radarul este setat pe Miscarea Reala, imaginea stabilizata N-UP, viteza navei proprii este diferita de zero. Care din urmatoarele afirmatii este FALSA?

b) spotul care marcheaza pozitia navei proprii ramane intotdeauna fix;

Raspuns corect: (b)

 

1182. Radarul este setat pe Miscarea Reala. Care din urmatoarele tinte nu se va deplasa pe imaginea radar?

a) un reper fix;

Raspuns corect: (a)

 

1183. Radarul este setat pe Miscarea Relativa, cu imaginea in sistem H-UP. Care este cea mai rapida metoda pentru determinarea punctului navei?

b) masurarea a doua distante;

Raspuns corect: (b)

 

1184. Care din urmatoarele afirmatii referitoare la radar este FALSA?

d) relevmentele sunt mai precise decat distantele masurate cu radarul.

Raspuns corect: (d)

 

1185. Care din urmatoarele afirmatii, referitoare la operarea radarului pe timp de ceata este ADEVARATA?

a) ambarcatiunile de mici dimensiuni pot scapa uneori detectiei radar;

Raspuns corect: (a)

 

1186. Radarul este setat in Miscare relativa H-UP. Care din urmatoarele afirmatii este ADEVARATA?

c) imaginea radar corespunde cu imaginea care se poate observa vizual de pe puntea de comanda;

Raspuns corect: (c)

 

1187. Radarul este setat in Miscare relativa H-UP. Ce influenta are directia si viteza curentului asupra vectorului miscarii relative al unei tinte?

a) nu are nici o influenta;

Raspuns corect: (a)

 

1188. Radarul este setat in Miscare Reala N-UP. Influenteaza directia si viteza curentului valoarea afisata de radarul ARPA pentru CPA/TCPA-ul unei tinte?

b) nu;

Raspuns corect: (b)

 

1189. In terminologia radar " Aspectul" unei nave tinta inseamna:

b) relevmentul prova semicircular in care nava tinta " vede" nava proprie;

Raspuns corect: (b)

 

1190. Care din urmatoarele afirmatii referitoare la identificarea pe radar a unui reper de navigatie plutitor ( baliza) este FALSA?

c) in cazul in care nu exista deriva,  viteza relativa a reperului este egala cu viteza curentului;

Raspuns corect: (c)

 


Views: 5366 | Added by: spyder1992 | Rating: 0.0/0 |
Total comments: 0
Only registered users can add comments.
[ Registration | Login ]
Login form

News calendar
«  February 2010  »
SuMoTuWeThFrSa
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28

Search

Site friends
  • Tutoriale CS
  • Kituri de Instalare CS
  • Pluginuri CS
  • Moduri CS
  • AmxModX
  • AdMinMoD
  • Harti CS

  • Statistics

    Persoane conectate: 1
    Vizitatori: 1
    Inregistrati: 0

    Copyright MyCorp © 2024