Friday, 2024-05-03, 10:48 PM
CS-Mizerii-Eminescu-CS
Welcome Vizitator | RSS
Main | Registration | Login
Site menu

Tag Board

Our poll
Cum vi se pare site?
Total of answers: 159

Main » 2010 » February » 28 » licienta navigatie 1000-1090
licienta navigatie 1000-1090
2:46 AM

1001. Drumul compas al navei se afla cuprins in cadranul SE de orizont. Care din urmatoarele valori de drum compas este corecta?

a) Dc este egal cu 112 grade;

Raspuns corect: (a)

 

1002. Drumul compas al navei se afla cuprins in cadranul SW de orizont. Care din urmatoarele valori de drum compas este corecta?

b) Dc este egal cu 234 grade;

Raspuns corect: (b)

 

1003. Drumul compas al navei se afla cuprins in cadranul NW de orizont. Care din urmatoarele valori de drum compas este corecta?

c) Dc este egal cu 328 grade.

Raspuns corect: (c)

 

1004. Un reper costier se vede in relevment adevarat egal cu 90 grade; rezulta ca reperul se vede catre:

b) Est;

Raspuns corect: (b)

 

1005. Lumina unui far apare la orizont intr-un relevment prova circular de 60 grade; rezulta lumina farului se vede in:

a) RpTd este egal cu 60 grade

Raspuns corect: (a)

 

1006. Lumina unui far apare la orizont intr-un relevment prova circular de 165 grade; rezulta lumina farului se vede in:

a) RpTd este egal cu 165 grade

Raspuns corect: (a)

 

1007. Lumina unui far apare la orizont intr-un relevment prova circular de 180 grade; rezulta lumina farului se vede in:

b) pupa;

Raspuns corect: (b)

 

1008. Lumina unui far apare la orizont intr-un relevment prova circular de 90 grade; rezulta lumina farului se vede in:

a) travers tribord;

Raspuns corect: (a)

 

1009. Lumina unui far apare la orizont intr-un relevment prova circular de 125 grade; rezulta lumina farului se vede in:

a) tribord, inapoia traversului;

Raspuns corect: (a)

 

1010. Lumina unui far apare la orizont intr-un relevment prova circular de 70 grade; rezulta lumina farului se vede in:

b) tribord, inaintea traversului;

Raspuns corect: (b)

 

1011. Lumina unui far apare la orizont intr-un relevment prova circular de 230 grade; rezulta lumina farului se vede in:

c) babord, inapoia traversului

Raspuns corect: (c)

 

1012. Lumina unui far apare la orizont intr-un relevment prova circular de 320 grade; rezulta lumina farului se vede in:

b) babord,inaintea traversului;

Raspuns corect: (b)

 

1013. Lumina unui far apare la orizont RpBd este egal cu 130 grade; rezulta lumina farului se vede in:

c) babord, inapoia traversului

Raspuns corect: (c)

 

1014. Lumina unui far apare la orizont RpBd este egal cu 30 grade; rezulta lumina farului se vede in:

a) babord, inaintea traversului;

Raspuns corect: (a)

 

1015. Nava in drum compas Dc este egal cu 100 grade si masoara Rc este egal cu 30 grade la un far. Farul se va vedea in:

b) prova babord;

Raspuns corect: (b)

 

1016. Nava in Dg este egal cu 330 grade si masoara Rg este egal cu 30 grade. Nava se va vedea in:

a) prova tribord;

Raspuns corect: (a)

 

1017. O nava se vede in prova. Relevmentul prova la acea nava este egal cu:

b) 0 grade;

Raspuns corect: (b)

 

1018. O nava se vede in pupa. Relevmentul prova la acea nava este egal cu:

c) 180 grade;

Raspuns corect: (c)

 

1019. O nava se vede in travers tribord. Relevmentul prova circular la acea nava este egal cu:

a) 90 grade;

Raspuns corect: (a)

 

1020. O nava se vede in travers babord. Relevmentul prova circular la acea nava este egal cu:

a) 270 grade;

Raspuns corect: (a)

 

1021. Nava in Dg este egal cu 80 grade si masoara Rg este egal cu 030 grade. Nava se va vedea in:

b) prova babord;

Raspuns corect: (b)

 

1022. Care dintre relatiile de mai jos este adevarata?

b)    Figura: omport_q2r2.mht

Raspuns corect: (b)

 

1023. Care dintre relatiile de mai jos este adevarata?

a)    Figura: omport_q3r1.mht

Raspuns corect: (a)

 

 

1024. Care dintre relatiile de mai jos este adevarata?

b)    Figura: omport_q4r2.mht

Raspuns corect: (b)

 

1025. Care dintre relatiile de mai jos este adevarata?

b)    Figura: omport_q5r2.mht

Raspuns corect: (b)

 

1026. Care dintre relatiile de mai jos este adevarata?

a)    Figura: omport_q6r1.mht

Raspuns corect: (a)

 

1027. Care dintre relatiile de mai jos este adevarata?

b)    Figura: omport_q7r2.mht

Raspuns corect: (b)

 

1028. Care dintre relatiile de mai jos este adevarata?

a)    Figura: omport_q8r1.mht

Raspuns corect: (a)

 

1029. Care dintre relatiile de mai jos este adevarata?

b)    Figura: omport_q9r2.mht

Raspuns corect: (b)

 

1030.    Figura: omport_q10.mht

c)    Figura: omport_q10r3.mht

Raspuns corect: (c)

 

1031.    Figura: omport_q11.mht

c)    Figura: omport_q11r3.mht

Raspuns corect: (c)

 

1032. Care dintre relatiile de mai jos este adevarata?

c)    Figura: omport_q12r3.mht

Raspuns corect: (c)

 

1033. Care dintre relatiile de mai jos este adevarata?

b)    Figura: omport_q13r2.mht

Raspuns corect: (b)

 

1034.    Figura: omport_q14.mht

b)    Figura: omport_q14r2.mht

Raspuns corect: (b)

 

1035. Radarul este setat in Miscare Relativa, in H-UP. Ce influienta are directia si viteza curentului asupra vectorului miscarii relative al unei tinte?

a) nu are nici o influienta;

Raspuns corect: (a)

 

1036. Radarul este setat in Miscare N-UP. Influienteaza directia si viteza curentului valoarea afisata de radarul ARPA pentru CPA/TCPA-ul unei tinte?

b) nu;

Raspuns corect: (b)

 

1037. CPA-ul la tinta aflata pe ecranul unui radar conventional, setat in Miscare Relativa cu imaginea stabilizata N-UP, poate fi determinat:

c) numai dupa ce tinta a fost plotata de cel putin doua ori.

Raspuns corect: (c)

 

1038. Pe ecranul radar setat in Miscare Relativa observati o tinta care timp de 12 minute s-a mentinut in acelasi relevment si la aceeasi distanta fata de nava proprie. Tinta respectiva este:

b) o nava care se deplaseaza in acelasi drum si cu aceeasi viteza ca nava proprie;

Raspuns corect: (b)

 

1039. In terminologia radar "Aspectul" unei nave tinta inseamna:

b) relevmentul prova semicircular in care nava tinta "vede" nava proprie;

Raspuns corect: (b)

 

1040. Cum se poate detecta cu ajutorul radarului setat in Miscare Relativa prezenta unei tinte periculoase?

c) tinta se apropie, iar relevmentul la ea nu se modifica in mod evident.

Raspuns corect: (c)

 

1041. Ce caracterizeaza o situatie de "foarte mare apropiere"?

c) CPA-ul la o nava tinta este mai mic decat distanta de siguranta.

Raspuns corect: (c)

 

1042. Care din urmatoarele afirmatii referitoare la identificarea pe radar a unei "nave ajunse din urma" este FALSA?

b) directa Miscarii Relative a "navei ajunsa din urma" are aproximativ aceeasi valoare cu drumul navei proprii;

Raspuns corect: (b)

 

1043. Care din urmatoarele afirmatii referitoare la identificarea pe radar a unei nave care naviga in acelasi drum si cu aceeasi viteza cu nava este FALSA?

c) vectorul de Miscare Relativa pentru nava respectiva va avea aceeasi directie cu drumul navei proprii.

Raspuns corect: (c)

 

1044. Care din urmatoarele afirmatii privitoare la utilizarea PI (paralelelor indicatoare) este FALSA?

 

c) pilotarea navei cu ajutorul PI nu este indicata atunci cand exista deriva.

Raspuns corect: (c)

 

1045. Miscarea Relativa a unui reper fix poate furniza informatii utile de navigatie. Care din urmatoarele afirmatii este FALSA?

c) abaterea navei proprii de la ruta trasata pe harta.

Raspuns corect: (c)

 

1046. Care din urmatoarele afirmatii este FALSA? In conditiile in care exista deriva, plotand pe Planseta RADAR pozitiile succesive ale unui reper fix se poate determina:

b) corectia pentru stabilirea valorii exacte a CPA-ului la nava tinta

Raspuns corect: (b)

 

1047. Un radar ARPA trebuie sa ofere posibilitatea de introducere manuala a urmatoarelor date:

a) viteza navei deasupra fundului sau prin apa;

Raspuns corect: (a)

 

1048. Ce determina la un radar ARPA emiterea unei alarme vizuale si sonore?

b) o tinta plotata si urmarita automat al carei ecou s-a pierdut;

Raspuns corect: (b)

 

1049. Ce inseamna ARPA?

a) un sistem automat de plotare a tintelor radar;

Raspuns corect: (a)

 

1050. Care din urmatoarele date trebuie utilizate (introduce) in sistemul ARPA?

c) drumul adevarat.

Raspuns corect: (c)

 

1051. Care din urmatoarele afirmatii este FALSA?La un radar cu sistem vectorial, in cadrul simularii manevrei de evitare pot fi modificati urmatorii parametri:

a) TCPA-ul la nava tinta care se face evitarea

Raspuns corect: (a)

 

1052. Care din urmatoarele afirmatii este ADEVARATA? Simularea manevrei de evitare, la un radar ARPA cu sistem vectorial, are ca rezultat:

c) stabilirea parametrilor manevrei de evitare.

Raspuns corect: (c)

 

1053. Caracteristicile de functionare a radiofarurilor sunt continute in "Admiralty list of Radio Signals":

c) vol.2.

Raspuns corect: (c)

 

1054. Efectul de noapte este generat de:

b) receptia simultana a undei directe si a celei reflectate;

Raspuns corect: (b)

 

1055. Deviatia radio este determinata de:

c) efectul de emisie secundara

Raspuns corect: (c)

 

1056. Semnul corectiei ortodromice depinde de:

c) pozitia nave in functie de pozitia radiofarului.

Raspuns corect: (c)

 

1057. Linia de pozitie hiperbolica se defineste ca fiind:

c) locul geometric al punctelor de egala diferenta de distanta la doua puncte fixe;

Raspuns corect: (c)

 

1058. Configuratia segmentului spatial GPS asigura in orice punct pe suprafata terestra numarul minim necesar de sateliti radiovizibili, care este de:

a) 4;

Raspuns corect: (a)

 

1059. Segmentul spatial GPS este format, in configuratie standard, din 24 e sateliti operationali, a caror dispunere in spatiu este urmatoarea:

b) in 6 plane orbitale, cate 4 sateliti in fiecare plan orbital;

Raspuns corect: (b)

 

1060. Care din afirmatiile de mai jos cu privire la parametrii segmentului spatial GPS este FALSA?

c) perioada de rotatie a satelitilor este 24 ore

Raspuns corect: (c)

 

1061. Sistemul GPS a fost proiectat pe baza elipsoidului de referinta:

b) WGS-84

Raspuns corect: (b)

 

1062. In sistemul tridimensional 3D, parametrii de pozitie afisati de un receptor GPS sunt latitudinea, longitudinea si inaltimea. Inaltimea afisata reprezinta inaltimea antenei receptorului GPS masurata de la suprafata:

c) elipsoidului de referinta.

Raspuns corect: (c)

 

1063. Care este semnificatia parametrului SOG afisat de un receptor GPS de navigatie maritima?

c) viteza deasupra fundului rezultata din derivata spatiului  intre puncte consecutiv determinate

Raspuns corect: (c)

 

1064. Pe harta electronica poate fi afisata pozitia cu conditia ca echipamentul ECDIS sa fie cuplat cu:

a) receptorul GPS;

Raspuns corect: (a)

 

1065. Corectia ortodromica se aplica in relatia de convertire a relevmentului radio cand diferenta de longitudine nava-radiofar este:

c)    Figura: omport_q1r3.mht

Raspuns corect: (c)

 

1066. Punctele de latitudine maxima situate pe un cerc mare oarecare de pe sfera terestra se numesc:

a) Vertexuri;

Raspuns corect: (a)

 

1067. Criteriul valoric in baza caruia este recomandata utilizarea navigatiei ortodromice se stabileste in functie de:

b) diferenta dintre distanta loxodromica si cea ortodromica;

Raspuns corect: (b)

 

1068. Coordonatele vertexurilor unei ortodrome oarecare sunt intotdeauna in urmatoarea relatie:

a) latitudinea egala si de semn contrar, diferenta de longitudine egala cu 180 grade;

Raspuns corect: (a)

 

1069. Coordonatele punctelor intermediare se determina pentru diferentele de longitudine ( valori recomandate) de:

b) 5 grade  sau 10 grade;

Raspuns corect: (b)

 

1070. Cu cat valoarea diferentei de longitudine intre punctele intermediare este mai mica cu atat diferenta intre distantele insumate pe drumurile loxodromice si distanta ortodromica este:

d) mai mica.

Raspuns corect: (d)

 

1071.    Figura: pm_q108.mht

a) 71 grade E , 109 grade W;

Raspuns corect: (a)

 

1072. Erorile accidentale de masurare a parametilor de navigatie ( relevment, distanta, unghi orizontal, unghi vertical, inaltime) sunt determinate predominant de:

b) nivelul de instruire a observatorului;

Raspuns corect: (b)

 

1073. Diminuarea influentei erorilor accidentale de observatie se realizeaza prin:

a) serii de masuratori efectuate in aceleasi conditii;

Raspuns corect: (a)

 

1074. Erorile sistematice de observare sunt determinate de:

c) necalibrarea instrumentului/aparatului de masura.

Raspuns corect: (c)

 

1075. Eliminarea influentei erorilor sistematice de observare se poate face prin:

a) executarea de serii de masuratori;

b) executarea observatiilor in conditii optime;

c) determinarea erorii rezidule de masurare si aplicarea corectiei corespunzatoare;

d) intretinerea corespunzatoare a instrumentelor, aparatelor de masura.

Raspuns corect: (c)

 

1076. Grafic pe harta, functie de procedeul utilizat de determinare a punctului navei, in cazul depistarii in cazul depistarii in prealabil a existentei erorilor sistematice de observare se aplica diverse metode pentru stabilirea celei mai probabile pozitii. Ca

a) metoda triunghiurilor asemenea;

b) metoda locului de egala diferenta de relevment;

c) metoda dreptei de inaltime adevarata;

d) metoda reducerii relevmentelor la acelasi moment.

Raspuns corect: (d)

 

1077. Indiferent de procedeul utilizat pentru determinarea punctului navei solutia pentru eliminarea eventualelor erori in punct este:

a) eliminarea erorilor grosiere de observare;

b) anularea prin corectii corespunzatoare a erorilor sistematice;

c) refacerea calculelor;

d) repetarea integrala a observatiilor.

Raspuns corect: (d)

 

1078. Procedeul triunghiurilor asemenea sau procedeul locului de egala diferenta de relevment pot fi aplicate numai cu conditia ca;

a) sa existe conditii favorabile pentru executarea observatiilor;

b) drumul navei sa fie mentinut riguros constant;

c) sa existe certitudine ca observatiile sunt afectate numai de eroare sistematica;

d) observatiile sa fie simultane.

Raspuns corect: (c)

 

1079. Modificarile importante sau defectiunile in functionarea mijloacelor de asigurare a navigatiei sunt communicate initial prin:

a) avize catre navigatori saptamanale;

b) avize radio catre navigatori;

c) editiile corectate ale hartilo;

d) editiile noi ale cartii farurilor.

Raspuns corect: (b)

 

1080. Ocean Passages for the World contine informatii referitoare la:

a) asigurarea hidrografica si de navigatie;

b) rutele de apa adanca;

c) rutele recomandate de traversada;

d) facilitati portuare.

Raspuns corect: (c)

 

1081. In general suprafetele circulare de joasa presiune se numesc:

a) anticicloni;

b) cicloni tropicali;

c) sa barica;

d) talveg depresionar.

Raspuns corect: (b)

 

1082. Liniile de pe harta meteorologica care unesc puncte cu aceeasi valoare a presiunii atmosferice se numesc:

a) izoterme;

b) izohipse;

c) izobare;

d) izotabate.

Raspuns corect: (c)

 

1083. Vantul local care bate in timpul zilei cauzat de diferentele de temperatura si presiune dintre uscat si mare se numeste:

a) Muson;

b) Alizeu de NE;

c) Fohn;

d) Briza de mare.

Raspuns corect: (d)

 

1084. Conform legii Buys-ballot, daca in emisfera sudica se observa ca vantul este din NW, centrul de joasa presiune va fi localizat in:

a) ENE;

b) SSW;

c) ESE;

d) WSW.

Raspuns corect: (b)

 

1085. Dupa trecerea frontului rece, presiunea atmosferica in mod normal:

 

a) scade ca si temperatura aerului;

b) scade in timp ce temperatura aerului creste;

c) creste ca si temperatura aerului;

d) creste in timp ce temperatura aerului scade.

Raspuns corect: (d)

 

1086. Conform legii Buys-ballot, cand in emisfera nordica se observa ca vantul este din NW, centrul de joasa presiune va fi localizat in:

a) NE;

b) WSW;

c) NW;

d) SSE.

Raspuns corect: (a)

 

1087. Frontul oclus este cauzat de obicei de:

a) frontul rece care devine stationar;

b) frontul cald care se destrama;

c) frontul rece care ajunge din urma frontul cald.

d) frontul cald care devine stationar.

Raspuns corect: (c)

 

1088. Anticiclonii sunt caracterizati de obicei prin:

a) vreme frumoasa si uscata;

b) cer innorat si vanturi puternice;

c) precipitatii continue si rafale de vant;

d) cer complet acoperit si vant slab.

Raspuns corect: (a)

 

1089. Cand temperatura unei mase de aer scade:

a) temperatura punctului de roua variaza;

b) umiditatea absoluta scade;

c) umiditatea relativa creste;

d) umiditatea relativa scade;

Raspuns corect: (c)

 

1090. Aversele puternice de ploaie frecvent insotite de descarcari electrice sunt asociate cu:

a) trecerea unui front cald;

b) trecerea unui front rece;

c) sistem de inalta presiune;

d) vanturi ce se rotesc in sensul acelor de ceas in emisfera nordica.

Raspuns corect: (b)

 


Views: 12735 | Added by: spyder1992 | Rating: 0.0/0 |
Total comments: 0
Only registered users can add comments.
[ Registration | Login ]
Login form

News calendar
«  February 2010  »
SuMoTuWeThFrSa
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28

Search

Site friends
  • Tutoriale CS
  • Kituri de Instalare CS
  • Pluginuri CS
  • Moduri CS
  • AmxModX
  • AdMinMoD
  • Harti CS

  • Statistics

    Persoane conectate: 1
    Vizitatori: 1
    Inregistrati: 0

    Copyright MyCorp © 2024